اخبار گردشگری

امکان دسترسی به سواحل لاهیجان آسانتر می شود

امیر جانبازی عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان لاهیجان اظهار داشت :برای دسترسی آسانتر مردم به سواحل دریا در لاهیجان برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و هم اکنون آسفالت جاده حسن علی ده به جیرباغ آغاز شده است و بخش دوم و زیرسازی مسیر بعدی نیز با توجه به هماهنگی با مسوولان استان بزودی آغاز می شود و این شهرستان با سرعت بیشتری به ساحل متصل خواهدشد.
وی با اشاره به تعریض و اصلاح مسیر جاده لاهیجان به رودبنه به منظور دسترسی آسانتر مردم به ساحل اظهارداشت:دو مسیر حسن علی ده به جیرباغ به طول ۳ونیم کیلومتر و ده بنه به سحرخیز محله به طول ۴و نیم کیلومتر راه های دسترسی از ناصر کیاده به ساحل هستند .
وی خاطرنشان کرد:با اجرای طرح ساماندهی سواحل ، مشکلات طرح سالم سازی لاهیجان به حداقل می رسد که کمیته های ۹گانه آن در این شهرستان فعال شده است و اعضای این کمیته ها که متشکل از سازمان ها و اداراتی نظیر صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، هلال احمر ، نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان هستند باید با وظایف و مسئولیت های خود بیشتر آشنا شوند.
فرماندار لاهیجان از متصدیان طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان خواست به گونه ای عمل کنند که طرح سالم سازی برای مردم ارزانتر و اقتصادی تر شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.
جانبازی یادآورشد: فضای شهرستان لاهیجان هم از نظر گردشگری ،هم امنیتی و به لحاظ انتظامی فضای خوبی است و با توجه به فصل کشاورزی فرصتی ایجاد شده است تا شهروندان از لحاظ اقامت حضور بیشتری در این شهرستان پیدا کنند و از جاذبه های آن لذت ببرند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش های مسوولان شهرستانی بر این است که اقامت برای گردشگران و مسافران در لاهیجان افزایش یابد که تا حدودی در این راه موفق شده ایم ولی این فضا کافی نیست .
وی به مشکلات میدان گیل در کمربندی لاهیجان به سمت لنگرود اشاره و تصریح کرد : این میدان یکی از مسیرهای عبور اصلی خودرو به شهرستان به شمار می رود که مشکلاتی از نظر ترافیکی در تعطیلات خواهد داشت که لازم است در ایام تعطیلات پلیس راهور و ادارات راهداری و سایر دستگاهها به گونه ای با هماهنگی عمل کنند که مشکلاتی برای مسافران ایجاد نشود.
وی با تاکید بر آماده بودن دستگاههای اجرایی شهرستان لاهیجان برای تعطیلات هفته آینده گفت:تعطیلات هفته آینده ویژگی هایی دارد که با تعطیلات نوروزی تفاوت دارد از طرفی سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و از طرفی قیام ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲است و از سوی دیگر هم شب های گرانقدر قدر و شهادت امام اول شیعیان جهان را در پیش داریم که با توجه به گردشگری بودن شهر لاهیجان ممکن است شماری از هموطنان به عنوان میهمان در این ایام به این شهرستان سفر کنند و باید مسوولان شرایطی فراهم کنند که تا برای آنان مشکلاتی بوجود نیاید و هم بتوانند به عنوان گردشگر از این شهر استفاده کنند.
جانبازی بر شناسایی مناطق خطر آفرین سواحل دریا و آموزش به ناجیان غریق تاکید و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان ناجیان غریق به کار گرفته می شوند باید دوره های غریق نجات دیده باشند و مسوولان نیز به این موضوع با حساسیت بیشتری توجه کنند.
همچنین بخشدار رودبنه نیز در این جلسه اظهارداشت:براساس بررسی های انجام شده طرح سالم سازی دریا در لاهیجان به طول ۱۰کیلومتر یکی از سالم ترین طرح های ساحلی دریای خزر در استان گیلان از نظر عاری بودن از آلودگی ها و راه نداشتن فاضلاب های شهری و به دلیل بلندی و ارتفاع به شمار می رود.
علوی افزود: طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان در سال های ۹۴و ۹۵ در اختیار شهرداری قرار داشت و از سال گذشته به دهیاری محل واگذار شده است .
وی یادآورشد: نحوه قرارداد یکساله برای طرح سالم سازی دریا در ساحل لاهیجان توسط منابع طبیعی مشکلاتی از نظر سرمایه گذاری ایجاد کرده که این موضوع موجب شده است که سرمایه گذاری در دراز مدت برای سرمایه گذار بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد.
وی خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات توسعه سواحل ۶۰۰میلیون ریال برای تجهیز زیرساخت های گردشگری طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان اعتبار در نظر گرفته شده است .
وی با اشاره به اینکه هشت مکان خطر آفرین برای طرح سحرخیز محله لاهیجان شناسایی شده است ادامه داد: این طرح به ۲۰ناجی غریق و امکانات بیشتری نیاز دارد.
سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان نیز با هشدار نسبت به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان گفت: از مسافران و گردشگرانی که در ماه مبارک رمضان به شهرستان و سواحل لاهیجان سفر می کنند انتظار داریم که حرمت ماه رمضان را نگهدارند.
وی خواستار نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاهای مناسب در ساحل دریا که احتمال غرق شدن وجود دارد شد و افزود: از افرادی که خارج از طرح برای شنا می روند جلوگیری خواهد شد زیرا احتمال غرق شدن در این مناطق بسیار زیاداست.
جلسه مشترک ستاد ساماندهی سواحل و خدمات سفر با حضور کلیه مسولان ادارات و نهادهای شهرستان لاهیجان عصر سه شنبه به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
شهرستان لاهیجان در ۴۰کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد و با داشتن کمترین ساحل در بین شهرهای ساحلی گیلان یکی از زیباترین ساحل های دریا را دارد.
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


ستاد ساماندهی سواحل


طرح سالم سازی