اخبار گردشگری

مطالعات افزایش اقامت گردشگری در خمین تصویب شد

به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: طرح توسعه گردشگری خمین از سال ۸۱ کلید خورده که در آن تاکید بر دسترسی بهینه راه ها بوده است و با توجه به دستیابی به مسیرهای راه توسعه یافته در استان مرکزی ریال مطالعه مجدد افزایش اقامت گردشگری در خمین در دستور کار است.
وی اظهار داشت: مطالعات این طرح حداکثر تا پنج ماه آینده با پیش بینی اعتبارمشخص از سوی سازمان برنامه و بودجه استان آغاز می شود.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مرکزی گفت: براساس این مطالعات باید سند راهبری ۱۰ ساله در خصوص جبران کمبودها و زیرساخت های گردشگری خمین و شازند که مشمول طرح توسعه خمین می شوند مورد توجه قرار گیرد.
زندیه وکیلی افزود: در طرح توسعه خمین با محوریت گردشگری عمده توجه به تامین زیرساخت ها بوده است که برنامه های آن در راه های اراک – خمین، خمین شازند و خمین – قورچی باشی و محلات اجرایی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح توسعه خمین با محوریت توسعه گردشگری در دلیجان، محلات و شازند از مصوبات دولت بود.
سیدمحمد حسینی افزود: تفاهم نامه مشترکی با استان های اصفهان و قم برای مطالعات جامع گردشگری و برش استانی آن انجام شده است.
در این نشست پرونده ۱۶ طرح مجتمع گردشگری رفاهی، مجتمع خدمات رفاهی، مجتمع آبدرمانی، مجتمع دهکده گردشگری، اقامتگاه گردشگری و بوم گردی توسط کارشناسان کارگروه گردشگری استان مرکزی ارزیابی شد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مطالعات اقامت گردشگری


استان مرکزی