اخبار گردشگری

اهالی سرتیوک هفتکل بافت تاریخی روستای خود را مرمت می کنند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، احسان شیخ بارانی رییس اداره میراث فرهنگی هفتکل افزود:پیرو گفت و گو با بخشداری
مرکزی، شورای روستایی و اهالی روستای سرتیوک، این زمینه فراهم شد تا اهالی روستا ضمن حفظ بافت تاریخی منطقه، آن را مرمت و باز زنده‎سازی کنند.
وی با اشاره به مشاوره و ارایه طرح هایی از سوی اداره میراث فرهنگی هفتکل به روستاییان گفت: برخی اهالی منطقه اکنون با هزینه شخصی و در یک حرکت فرهنگی و با نظارت کارشناسان و بدون تغییر در سبک معماری بناها، در حال مرمت خانه‎ های پدری و اجدادی خود هستند.
رییس اداره میراث فرهنگی هفتکل با تقدیر از حرکت اهالی روستای سرتیوک اظهار امیدواری کرد: این حرکت فرهنگی آغازی برای پیوستن دیگر اهالی به این پویش و پاسداری آنها از میراث فرهنگی خود باشد.
روستای سرتیوک ازجمله روستاهایی است که دارای بافت تاریخی منحصر به فرد بوده که قدمت آن به اواخر دوره قاجار و پهلوی اول می رسد.
علاوه بر روستای سرتیوک، بافت تاریخی هفتکل و تک‎ بناها در روستای چمن‎لاله نیز دیگر بافت ‎های تاریخی شهرستان هفتکل به شمار می آیند.
گفتنی است به غیر از بافت تاریخی سرتیوک که حاوی معماری اصیل ایرانی است، بافت ‎های دیگر دارای معماری وارداتی مربوط به دوره نفت ‎هستند که در اصطلاح محلی به آنها ‘بنگله’ گفته می‎شود.
مرکز شهرستان هفتکل در حدود ۹۰ کیلومتری شرق اهواز واقع است.
۷۱۴۸/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


روستای سرتیوک


هتکل


میراث فرهنگی