اخبار گردشگری

راهنمای وسایل سفر برای ماه عسل

در فصل مناسبی برای رفتن به سفر ماه عسل قرار داریم، بسیاری از زوج‌ها بلیط‌ها و هتل خود را رزرو کرده‌اند و برای رفتن لحظه‌شماری می‌کنند. حال زمان آن رسیده برای این سفر خاص بسته‌بندی هوشمندانه‌ای داشته باشید. نکاتی که در این مقاله مظرح خواهیم کرد، شما را در داشتن بسته‌بندی مناسب راهنمایی خواهد کرد.

راهنمای بسته بندی مناسب برای ماه عسل

چمدان خود را از داخل و بیرون نشانه‌گذاری کنید

برای اینکه چمدانتان گم نشود، زمانی که در حال بسته‌بندی وسایل سفر هستید، روی آن را با چیزی منحصربه‌فرد، علامت بزنید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید، فقط با چند نشانه‌گذاری ساده، چمدان شما با دیگر مسافران اشتباه نخواهد شد. نشانه‌گذاری داخل چمدان را هم فراموش نکنید.

» نگهداری از چمدان در سفر

بسته‌بندی را به لحظات آخر موکول نکنید

حداقل یک هفته قبل از سفر بسته‌‌بندی خود را طبق برنامه‌ریزی انجام دهید. یک لیست از وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید و بدون استرس و سرفرصت بسته‌بندی خود را انجام دهید. شاید تا زمان سفر متوجه شوید که خیلی از وسایلی که برداشته‌اید اصلا نیازی ندارید.

از تمامی مدارک کپی تهیه کنید

از گذرنامه، کارت شناسایی، کارت اعتباری و هر مدرک دیگری که دارید،دو نسخه کپی تهیه کنید. علاوه بر این کار، از این مدارک عکس هم بگیرید که اگر یکی از این اسناد را از دست دادید، با کپی یا عکس آن بتوانید کار‌های خود را پیش ببرید.

بسته‌بندی زیاد وسایل سفر؛ ممنوع:

به شدت از برداشتن وسایل زیاد و چمدان‌های بزرگ خودداری کنید. هر چه بار شما کمتر باشد، در طول سفر با چالش کمتری مواجه می‌شوید. به خاطر داشته باشید که هنگام بسته‌بندی چندین کیسه هم بردارید تا برای گذاشتن اقلام کثیف از آنها استفاده کنید.


راهنمای بسته بندی مناسب برای ماه عسل


اقلام مهم را در کنار خود داشته باشید

هنگام سوار شدن به هواپیما، اقلام مهمی که همراه دارید را درون کیف دستی قرار داده و با خود به داخل کابین ببرید. دارو، اسناد کلیدی و همچنین کتاب یا مجله به عنوان سرگرمی، نمونه‌ای از این اقلام مهم است.

کفش‌هایی که استفاده نمی‌کنید برندارید

جدا از بسته‌بندی کفش‌هایی که قبلا حتی یک بار نپوشیده‌اید یا حتی ندیده‌اید، خودداری کنید. اگر هوا سرد باشد شما قطعا به پوتین احتیاج خواهید داشت، در غیر این صورت همراه داشتن کفش راحت و یک کفش کتانی از موارد ضروری است.

باخبر کردن خانواده و دوستان

بهتر است خانواده خود یا یکی از دوستان خود را از برنامه سفر، زمان رفتن و رسیدن، هتلی که در آن اقامت خواهید داشت و در کل تمامی اطلاعات سفر مطلع کنید.

بطری آب را فراموش نکنید

حمل بطری آب در طول سفر امری بسیار مهم است. فقط دقت داشته باشید از بطری‌هایی استفاده کنید که قابلیت استفاده مجدد داشته باشند.

آورن تمام وسایل بهداشتی نیاز نیست

در تمامی هتل‌ها شامپو و صابون در اختیار مسافران قرار می‌دهند پس بسته‌بندی آن کاملا غیر ضروری است. دیگر وسایل بهداشتی نیز مطمئنا در مقصد می توانید تهیه کنید. مثلا نیازی نیست یک تیوپ خمی دندان با خود بردارید، به محض رسیدن می‌توانید تهیه کنید.

عادت‌های سالم را کنار نگذارید

شستن مکرر دست یا استفاده از ضدعفونی‌کننده فوری را فراموش نکنید. حتی ممکن است در طول روز یا هفته در زمان مشخصی قرص یا ویتامینی مصرف کنید، به آن نیز توجه داشته باشید. عادت‌های صحیح و سالم غذایی را نیز در طول سفر رعایت کنید.

کوله‌پشتی فراموش نشود

اگر به صورت روزانه به خرید و گردش می روید، بهتر است یک کوله‌پشتی همراه داشته باشید تا برخی از وسایل خود یا خرید‌ها را درون آن قرار دهید. بدین گونه حمل راحت‌تر و گشتن شما ساده‌تر می‌شود. در نظر داشته باشید که یک کپی از اسناد را هم می‌توانید درون این کوله‌پشتی بگذارید تا همراه خود داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی را فراموش کنید

این سفر برای شماست و باید برای یکدیگر وقت بگذارید و از لحظات باهم بودن لذت ببرید پس رسانه‌های اجتماعی را فراموش کنید. تمامی آنها را درخانه بگذارید و به سوی سفری رمانتیک و فراموش‌نشدنی قدم بردارید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.huffingtonpost.coml