اخبار گردشگری

۱۶ میلیارد ریال برای ساماندهی دریاچه اوان اختصاص یافت

محمد علی حضرتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار صرف احداث سرویس های بهداشتی، ایجاد روشنایی در محوطه ها، ساخت سکوهای دید منظر، توسعه و بهسازی پارکینگ و ساماندهی ساحل شرقی دریاچه اوان می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: از آنجا که در نیمه اول سال گردشگران زیادی به این مکان سفر می کنند، تقویت زیرساخت های رفاهی دریاچه اوان ضروری به نظر می رسید.
وی اظهار کرد: بهره برداری از این مجموعه گردشگری طبیعی در اختیار تعاونی روستای اوان قرار دارد.
حضرتی اظهار امیدواری کرد که گردشگران ضمن استفاده از مواهب طبیعی این مکان، حفظ محیط زیست و پرهیز از آلوده ساختن دریاچه و اطراف آنرا به طور جدی مورد توجه خود قرار دهند.
دریاچه اوان واقع در الموت شرقی در ۸۰ کیلومتری قزوین و در ارتفاع یک هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.
دریاچه اوان که یکی از جادبه های مهم طبیعی استان قزوین به شمار می رود، دارای ۷۰ هزار متر مربع مساحت است و عمق آن در بیشترین بخش به حدود هفت متر می رسد.
دریاچه اوان در تابستان محل ماهی گیری، قایق سواری و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان نیز با توجه به سرمای هوا و یخ زدن سطح آب، قابلیت انجام ورزش های زمستانی را دارد.
باغات آلبالو، سیب، گیلاس، سنجد، فندق و گردو و درختان بید و چنار دورتادور این دریاچه را در برگرفته اند و در کنار کوه های بلند گرداگرد دریاچه اطراف منظره زیبایی را خلق کرده اند که از گردشگران دلربایی می کند.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


دریاچه اوان