اخبار گردشگری

تورهای گردشگری حیات وحش در قزوین راه اندازی می شود

محمدعلی حضرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تورها با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین برای علاقه مندان به طبیعت گردی و حیات وحش برگزار می شود.
وی اظهار کرد: گردشگران در این تورها ضمن لذت از طبیعت بکر این منطقه از نزدیک با حیات وحش آن آشنا می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین خاطرنشان کرد: پس از ماه مبارک رمضان گروهی از راهنمایان گردشگری برای آشنایی با این منطقه به منظور راهنمایی گردشگران تورها از باشگل دیدن خواهند کرد.
حضرتی، تقویت اکوتوریسم یا گردشگری طبیعی را جزو اولویت های میراث فرهنگی قزوین برشمرد و گفت: این استان با اقلیم های مختلف در این حوزه می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های قزوین در حوزه گردشگری طبیعی آنطور که باید هنوز معرفی نشده اند،افزود: البته رونق گردشگری در این حوزه به ملاحظات خاصی نیز نیاز دارد که مهم ترین آنها حفظ محیط زیست توسط گردشگران است.
باشگل با ۲۶ هزار و ۱۹۸ هکتار وسعت، بزرگترین منطقه حفاظت شده استان قزوین است.
هویج وحشی، گل ماهور،کاکوتی،بروموس، آلاله،کنگر، فلومیس، بومادران،شیرین بیان از جمله گیاهان رویشی این منطقه هستند.
این منطقه همچنین دارای درختان شیرخشت،آلوکوهی،انواع گون، افرا،ارس،ریش بز، بادام کوهی و پسته وحشی است.
عقاب طلایی، سهره جنگلی، عقاب شاهی،چکاوک آسمانی، بالابان، قرقی، دلیجه، طرلان، فاخته، سار گپه پا بلند، پیغو، کبک،بلدرچین، باقرقره شکم سیاه، کبوتر چاهی، کوکوی معمولی، شاه بوف، جغد کوچک، شبگرد، زنبور خوار، سبز قبا، هدهد، چلچله، دم جنبانک ابلق و خاکستری، چکچک بیابانی، توکای سیاه، توکای باغی، کمرکولی کوچک، زردپره سرسیاه، زردپره مزرعه، سهره معمولی، سار و کوکو از پرندگان این منطقه به شمار می روند.
این منطقه همچنین زیستگاه آهو،سیاه گوش، روباه قرمز،گرگ، سمور سنگی، سنجاب زمینی، کفتار، گربه وحشی، قوچ و گوسفند وحشی است.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری طبیعی


منطقه حفاظت شده باشگل