اخبار گردشگری

نکاتی جالب درباره سکه های آرزو در معروف ترین آبنماهای جهان/تصاویر

آبنما یا فواره “تروی” در رم ایتالیا رسمی قدیمی دارد:اگر پشت به فواره بایستید و سکه ای را به عقب پرتاب کنید و به سمت چپ شانه هایتان بیفتد شما دوباره به رم باز خواهید گشت.

به گزارش “توریسم آنلاین” اما پرتاب سکه به داخل فواره تنها مخصوص رم نیست و این کاری است که بسیاری از توریست ها درنقاط مختلف دنیا انجام می دهند و به هنگام پرتاب یک آرزو هم می کنند.

اما تاکنون فکر کرده اید، این همه سکه که در روز پرتاب می شوند چه سرنوشتی دارند؟

سکه های فواره های معروف دنیا

برای مثال از فواره تروی در رم هر هفته سکه های به ارزش ۱۵ هزار دلار و در یک سال یک میلیون دلار جمع می شود.

روزانه یک ساعت زمان می برد تا فواره از سکه ها جارو شود و در نهایت به نیازمندان داده می شود و یا سوپرمارکت های کم هزینه ای با آن راه اندازی می شود.

سکه های فواره های معروف دنیا

اما دیگر فواره ها هر از چندین ماه پاکسازی می شوند،مثلا فواره “بلاژیو” در لاس وگاس سالانه ۱۲ هزار دلار درآمد سکه ای دارد و ماهانه با جاروبرقی های بزرگ پاکسازی می شود ودر نهایت سکه ها به موسسات خیریه داده می شود.

سکه های فواره های معروف دنیا

آب نماهای بازارهای مینه سوتا،آمریکا ماهانه ۲ هزار دلار،کافه های زنجیره ای “رین فارست” در کل آمریکا سالانه ۲۵ هزار دلار ،آب نماهای دیزنی لند ماهانه ۱۸ هزار دلار ،آب نمای یادبود ۱۱ سپتامبر ماهانه ۳ هزار دلار،فواره برایانت پارک سالانه ۳ هزار و ۴۰۰ دلار از پرتاب سکه های آرزو درآمد دارند و تمامی آنها به موسسات خیریه داده می شوند.

سکه های فواره های معروف دنیا

در حالی که فواره بزرگ بوکینگهام در شیکاگو سالانه فقط ۲۰۰ دلار سکه دارد ،فواره کوچکتر “Centennial Flame” جلوی ساختمان پارلمان کانادا سالانه ۶ هزار دلار درآمد سکه ای دارد.

سکه های فواره های معروف دنیا