اخبار گردشگری

آبگرم ازرود

آبگرم ازرود بابل که در منابع اینترنتی آب معدنی آرزو نیز ثبت شده است در روستای اری در بخش بند پی شرقی و سی و سه کیلومتری در جنوب شرقی بابل در میان یک دره زیبای جنگلی و در کنار رودخانه قرار گرفته که مجموعه طبیعی بی نظیری را با ترکیبی جالب عرضه می نماید. آب معدنی فیروزه ای رنگ در دل جنگل های سبز منظره ای را خلق کرده که در دیگر نقاط کمتر دیده شده است. آب با جوشش از دل زمین استخر کوچکی را پدید آورده که به خاطر ترکیبات گوگردی برای بیماری های جلدی، روماتیسم و درد مفاصل بسیار مفید است. جاده دسترسی به آن از شهر بابل، جاده شهید صالحی آغاز می شود و پس از طی مسافت ۳۰ کیلومتر به آبادی گلوگاه مرکز بخش بند پی می رسد و با عبور از پل سجادرود وارد جاده دهستان فیروزجاه شده و پس از طی حدود ۳۰ کیلومتر وارد روستای زیبا و سنتی اری می شود که آب معدنی زیبا را در خود جای داده است که با مجموعه اطراف خود یکی از بهترین جاذبه های توریستی و طبیعی شهرستان بابل به شمار می رود.

ازرود شاید مخفف کلمه ازت*رود باشد این آب بوی گوگرد می دهد ازرو یک چشمه جوشان با آب ولرم حدود ۳۷ درجه سانتیگراد گرماست و عمق آن حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و بعضی جاها ۱۶۰ سانتیمتر است از وسط آن آب مانند حباب های زیبا قل قل می خورد و بیرون می آید ته آن چشمه از سنگ های ریز تشکیل شده که اگر جراحتی به پای فردی وارد شود معمولا دیر بهبود می یابد.
مساحت آن چشمه حدود ۱۲۰ متر می باشد که قبلا در فضای بازی بوده امروزه دور آن محصور شد که ورود و خروج راحت تر شد قدیم الایام عقیده داشتند که این آب مقدس است و در آن ماری است با تاج سبز رنگ که اگر کسی ناپاک وارد گردد آسیب می بیند ولی امروزه چنین عقیده ای کمتر مورد توجه است. آنچه که واقعیت دارد این است یک چشمه معدنی گرم با مواد گوگردی زیاد که برای بعضی بیماری پوستی مفید است.
آبگرم ازرود

آبگرم ازرود

این آب سوای جذب شناگران اطراف و اکناف بلکه سر چشمه بسیار خوبی برای زمین های شالیزاری اطراف است. این آب گرم از بابل به گلوگاه بندپی و از آنجا به روستای آری راهنمای مهمانان است.

آدرس : بابل – بندپی شرقی -روستای اری
زمان : شبانه روزی