اخبار گردشگری

۳۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از کاشان دیدن کردند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، علیرضا عبدالله‌زاده روز پنجشنبه بیان کرد: بیش از ۵۷۴ هزار نفر گردشگر داخلی نیز از ۲۳ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه از بناهایی تاریخی این شهرستان دیدن کردند.
وی افزود: مجموعه باغ فین کاشان با افزون بر ۴۱۰ هزار نفر بازدیدکننده در صدر فهرست اثرهای تاریخی است و خانه تاریخی بروجردی ها، طباطبایی‌ها و عباسیان از نظر اقبال گردشگران در جایگاه های بعدی قرار دارند.
مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان اضافه کرد: محوطه باستانی سیلک، موزه ملی، حمام سلطان امیراحمد و کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز به ترتیب جزء اثرهای تاریخی پربازدید هستند.
او همچنین به افزایش ۱۹ درصدی آمار بازدید از بناهای تاریخی کاشان در این مدت نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۸ هزار و ۶۴۵ نفر نیز نوروز امسال در مرکزهای اقامتی دائم این شهرستان اسکان یافتند که از این شمار ۱۲ هزار و ۸۷۹ نفر در هتل، ۱۰ هزار ۱۷۳ نفر در هتل های سنتی، ۲ هزار و ۶۷۳ نفر در اقامتگاه های بوم گردی، ۵۲۱ نفر در هتل آپارتمان ها و ۲ هزار و ۳۹۹ نفر نیز در مهمانپذیرها بودند.
کاشان با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ سال پیشینه به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های تمدن بشری شناخته می شود و اثرهای جدید شناسایی شده مربوطه به دوره پارینه سنگی، قدمت این منطقه را به بیش از ۱۰۰ هزار سال پیش می رساند.
افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ارزشمند در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون ۳۲۰ اثر در فهرست ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.
کاشان با جمعیت نزدیک به ۳۶۵ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


گلابگیری


کاشان