اخبار گردشگری

گردشگری بخش لوندویل آستارا احیا می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد قدیمی روز سه شنبه در بازدید از عملیات بهسازی و ساماندهی راه روستای میه کومه لوندویل افزود: راه جنگلی این روستا به امتداد سه کیلومتر، سخت گذر بود و بهسازی آن با ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار و با تعیین پیمانکار آغاز شده و دسترسی به آبشار لاتون را نیز تسهیل و از گردشگری درآمد ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: مرحله نخست بهسازی راه آبشار لاتون بخش لوندویل نیز با سه میلیارد ریال اعتبار انجام می شود و بیش از یک کیلومتر از آن بهسازی شده است.
وی اظهار کرد: امتداد راه آبشار لاتون هفت کیلومتر است و با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و دستگاه های متولی، علاوه بر حفظ بافت بومی، به تسطیح مسیر و استقرار امکانات خدماتی در آن اقدام می شود.
قدیمی ادامه داد: طرح سالمسازی صدف بخش لوندویل با همکاری تعاونی دهیاران این بخش بهسازی می شود و گردشگران در تابستان امسال از شناگاه و آلاچیق آن استفاده خواهند کرد.
بخش لوندویل آستارا با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده و آبشار لاتون آن با ۱۰۵ متر ارتفاع گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی علیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


توسعه گردشگری


لوندویل


آستارا