اخبار گردشگری

مرحله دوم احیای بافت تاریخی فرهنگی ارومیه آغاز شد

جلیل جباری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محدوده ها در خیابان امام (ره) حد فاصل میدان ولایت فقیه تا میدان انقلاب (ایالت ) در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار تخصیص داده شده برای این مرحله از طرح چهار میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.
وی ادامه داد: طرح احیای بافت تاریخی ارومیه از طرح های مهمی است که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است جداره بیرونی بناها و ساختمان های تجاری و اداری موجود در شکل و شمایلی یک دست و همگون با وضعیت تاریخی طراحی و اجرا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای کامل این طرح در چند فاز و در بازه زمانی ۱۰ ساله پیش بین شده است که در صورت تامین اعتبار لازم و همراهی و همکاری سایر ادارات مسوول و دخیل در مدیریت شهری و همچنین کسبه و تجار شاغل در این محدوده، این مهم محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در مرحله اول این طرح که سال گذشته انجام شد، سردر و جداره بیرونی مدرسه ۲۲ بهمن، مدرسه چمران، سردرراسته یونچی بازار، راسته نظمی افشار، تیمچه نصیرزاده و ساختمان ایالتی استانداری مرمت و ساماندهی شد.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بافت تاریخی ارومیه


اذربایجان غربی