اخبار گردشگری

نمایش آثار فاخر صنایع‌دستی در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، پویا محمودیان، روز سه‌شنبه اعلام کرد: معاونت صنایع‌دستی در بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن و عترت که از ۲۹ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست حضوری فعال دارد.
وی تصریح کرد: در فضایی حدود ۱۱۰ مترمربع در قالب ۱۲ غرفه در انتهای شبستان مصلی، سالن یاس، ورودی ۸۸ و ۸۵ فروش تولیدات کاشی هفت‌رنگ، حکاکی، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، معرق چوب و سوخته نگاری توسط هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی انجام می‌شود.
محمودیان اضافه کرد: هنرمندان حاضر در این نمایشگاه از استان‌های البرز، قم و تهران هستند و تلاش شده آثاری که برای نمایش، فروش و برگزاری کارگاه آموزشی انتخاب شده‌ است، با مضامین قرآنی و اهداف نمایشگاه قرآن و عترت نزدیکی و قرابت داشته باشد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی افزود: ۸ هنرمند در رشته‌های طراحی نقوش سنتی، خوش‌نویسی روی علامت‌های مذهبی، منبت، معرق و گره‌چینی در این نمایشگاه به تولید زنده آثار می‌پردازند.
وی یادآور شد: در نمایشگاه قرآن امسال، ۵۰ اثر صنایع‌دستی نفیس و فاخر در کنار سایر آثار، در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
فراهنگ ** ۱۰۸۵**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


قرآن ۹۷