اخبار گردشگری

ماکت موزه جامع قشم رونمایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این موزه با ۲۰ هزار متر مربع محوطه و پنج هزار متر مربع زیربنا و با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال احداث می شود.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: ساختمان طرح از سه بخش تشکیل می شود که بخش اول شامل یک سازه سه طبقه است و طبقه همکف و اول آن به گالری دایمی و طبقه دوم به فعالیت های آموزشی و کتابخانه اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: بخش دوم ساختمان نیز شامل رستوران و کافی شاپ در طبقه همکف، آمفی تئاتر و گاری موقت در طبقه دوم و گالری موقتا در طبقه سوم است.
جعفری حسینی تصریح کرد: مرمت و آزمایشگاه موزه در بخش سوم ساختمان مستقر می شوند و داخل محوطه موزه نیز به عنوان سایت موزه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
در حوزه میراث فرهنگی بررسی های متعدد باستان شناسی از وجود ۲۰۰ محوطه تاریخی از قبیل تپه ها، دخمه ها، بقایای کنار ساحل مانند غارها، بندرها و سازه های آبی مانند سدها جزیره قشم حکایت می کند.
تا کنون ۳۰ اثر از این آثار شاخص به عنوان آثار ملی ثبت شده اند که این آثار تاریخی در کناره های ساحل و روستاها از جمله کُنارسیاه، رَمچاه، سَلَخ و دولاب پیدا شدند که برخی به دوره اشکانی و هزاره اول پیش از میلاد تعلق دارند.
آب و هوای بهاری در نیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه جامع


گردشگری


قشم