اخبار گردشگری

۲ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در باغملک دستگیر شدند

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند افزود:ماموران پاسگاه انتظامی قلعه‎تل از توابع باغملک هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو متوقف در حاشیه‌ جاده روستای بیدستان مشکوک شدند.
وی ادامه داد: ۲ نفر از سرنشینان این خودرو پس از مشاهده ماموران انتظامی اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز دستگیر، و در بازرسی از خودرو یک دستگاه فلزیاب با متعلقات مربوط به آن و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: صورت جلسه این پرونده از طریق دادستانی باغملک به این فرماندهی ابلاغ شده و تلاش برای دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.
باغملک با جمعیت حدود ۱۳۰ هزار نفر در شرق استان خوزستان واقع است. شهر کنونی باغملک که به دوران ایلامی ها برمی‌گردد، در گذشته نام اوربه را داشته‌ است.
منجنیق در باغملک یکی از محل هایی است که آثار تاریخی از یک شهر کهن را در خود جای داده است. در نزدیکی منجنیق نیز پل شکسته‌ای وجود دارد که مربوط به دوران ساسانی است.
در شهرستان باغملک چهار تپه با نام های تپه تازنگ (بابا وزیر)، تپه دالخونی، تپه رستم‌آباد و تپه قلعه تل وجود دارند که از تاریخ پیش از تاریخ تا آثار دوران پس از اسلام را در خود جای داده اند.
۷۱۴۸/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حفاری غیرمجاز


خوزستان