اخبار گردشگری

مرمت بام راسته تاریخی قیصریه قزوین آغاز شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمد علی حضرتی روز دوشنبه افزود: مرحله نخست مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین در تیر ماه سال گذشته تحت نظارت مرمتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین انجام و اقدامات مرمتی چون بام‌سازی بنا شامل برداشت عایق رطوبتی فرسوده و ایزولاسیون بام به متراژ ۱۷۰ متر مربع، برداشت خاک بام به متراژ ۳۰۰ متر مکعب، استحکام بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت‌هایی از خاک بام آن انجام شد.
وی با اشاره به آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی، اظهار کرد: ادامه طرح مرمت و ساماندهی بام راسته قیصریه به متراژ ۳۰۰ متر مربع با انجام اقدامات مرمتی چون بام‌سازی مجدد، سبک سازی بام، خندان کردن طاق‎‎ها، استحکام بخشی و اجرای کانال‌کشی با ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.
راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیل برخوردار می باشد.
راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


قزوین