اخبار گردشگری

برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

دهلی، پایتخت هند، دارای تاریخی غنی و شگفت‌انگیز است. این شهر با مساجد جادویی، قلعه و بنا‌های تاریخی که از زمان استعمار مغول به جا مانده است، چشم‌نوازی می‌کند. حال با برخی از برترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دهلی آشنا خواهیم شد.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

قلعه سرخ، یادگار صلاتین مغول

معروف‌ترین معبد دهلی، قلعه سرخ است که یاد‌آور امپراتوری قدرتمند مغول است که زمانی بر هند حاکم بوده‌اند. دیوار‌های قلعه بیش از دو کیلومتر گسترده شده است و ساخت آن در سال ۱۶۳۸ به منظور جلوگیری از تهاجم دشمنان آغاز شد.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

مسجد جامع؛ گنجینه شگفت انگیز شهر

این مسجد، یکی دیگر از گنج‌های شگفت‌انگیز این شهر و همچنین بزرگ‌ترین مسجد هند است. ساخت این مسجد حدود ۶ سال به طول انجامید و سرانجام در سال ۱۶۵۶ تکمیل شد. حیاط بیرونی مسجد از ماسه سنگ قرمز و دیوار‌ها از سنگ قرمز و مرمر سیاه و سفید ساخته شده و دارای دو منار و سه گنبد مرمرین اصلی و چند گنبد و مناره کوچکتر می‌باشد.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

چاندنی چوک؛ خرید سوغات و غذاهای محلی

خیابان اصلی دهلی قدیم با خیابان اصلی دهلی جدید کاملا متفاوت است. منطقه چاندنی چوک نیز یکی از مناطق قدیمی در دهلی که دارای بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازار است. قیمت ارزان این بازار و همچنین غذا‌های محلی لذیذی که در آن به فروش می‌رسد باعث جذب گردشگران شده است.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

معبد سوامیناریان اکشاردام

معبدی عظیم و نسبتا جدید که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. این معبد برای نمایش فرهنگ هندی اختصاص یافته است. همچنین معماری شگفت‌آور با سنگ صورتی و زیارتگاه سنگ مرمر سفید آن بسیار چشم‌نوازی می‌کند. بازدید از این مجموعه حداقل یک روز زمان می‌برد.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

آرامگاه همایون

اگر فکر می‌کنید آرامگاه همایون کمی شبیه به تاج محل در آگرا است، کاملا درست است، زیرا این آرامگاه با الهام گرفتن از تاج محل ساخته شده است. این آرامگاه به همایون دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند اختصاص دارد که یک سال بعد از فوت آن دستور ساخت داده شد و در سال ۱۵۷۰ یعنی بعد از ۸ سال تمام شد.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

باغ لودی

اگر از زندگی شهری خسته شده‌اید و می‌خواهید در جایی آرامش را پیدا کنید، حتما به سوی باغ لودی بروید. این باغ توسط بریتانیایی‌ها در سال ۱۹۳۶ در اطراف مقبره حاکمان قرن ۱۵ و ۱۶ ساخته شد. تمرین‌کنندگان یوگا، زوج‌های جوان و در کل همه از این باغ نهایت لذت را می‌برند.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

قطب منار، بلندترین بنای آجری جهان

قطب منار، نمونه‌ای باور‌نکردنی از معماری هند که بلند‌ترین بنای آجری جهان هم هست. ساخت این بنا در سال ۱۲۰۶ آغاز، اما دلیل ساخت هنوز هم مانند یک راز باقی مانده است. برخی می‌گویند این بنا به خاطر پیروزی و آغاز حکومت مسلمانان در هند ساخته شده است.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

گاندی و راج گات

گاندی سمریتی دقیقا جایی است که مهاتما گاندی، پدر مهربان و دلسوز ملت در ۳۰ ژانویه سال ۱۹۴۸ به قتل رسید. او ۱۴۴ روز در این خانه تا زمان مرگش زندگی کرد. در این خانه می‌توانید تمام چیز‌هایی که از این رهبر به جا مانده ببنید. نام این محل راج گات است.


برترین جاذبه‌های گردشگری دهلی

دروازه هند

دروازه هند یا ایندیا گیت، بنای یادبود ملی هند است که در دهلی قرار دارد. این بنا به‌عنوان یادبود تمامی جنگ‌های هند شناخته می‌شود و نشان برجسته‌ای است برای یادآوری ۹۰ هزار سرباز هندی ارتش بریتانیا که در جنگ جان خود را از دست داده‌اند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.tripsavvy.com