اخبار گردشگری

کرمان کمترین میزان حفاری‌ غیر مجاز را در کشور دارد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی در نشست مشترک با فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: استان کرمان از پهناورترین استان‌های کشور است که دارای بیش از ۷ هزار اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی است.
وی به اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه در راستای حفظ بناهای تاریخی و جذب هر چه بیشتر اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای گذشته برای جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجی فعالیت های موثری در سطح استان و کشور انجام گرفته که آمار بالای گردشگران دلیلی بر این ادعا است.
فرخی با اشاره به نقش امنیت در حفاظت از میراث‌ فرهنگی و توسعه گردشگری اظهار داشت: با توجه به بازدید بالای گردشگران داخلی و خارجی از بناهای تاریخی و مناطق گردشگری استان کرمان،تعاملات دوسوی نیروی انتظامی و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان سبب افزایش احساس امنیت در بین گردشگران خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گوشه گوشه استان کرمان می توان آثار تاریخی و محوطه های باستانی بسیاری را مشاهده کرد افزود: امیدواریم برای حفاظت و پاسداری از این آثار با ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با نیروی های امنیتی انتظامی و یاری گرفتن از این مجموعه های توانمند،به اهداف خود دست یابیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ نیروی آموزش دیده در ۴۰ پایگاه حفاظتی مشغول حفاظت و پاسداری از محوطه های تاریخی و باستانی هستند.
فرخی با بیان اینکه برای افزایش سطح تعاملات موجود بین میراث فرهنگی و نیروی انتظامی تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان برای پیشبرد اهداف مورد نظر نیروی انتظامی در خصوص تکمیل موزه تازه تاسیس پلیس آمادگی لازم را دارد.
استان کرمان علاوه برجاذبه های تاریخی و طبیعی، دارای محوطه های باستانی متعددی است که کاوش های باستان شناسی در دست انجام است.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حفاری غیر مجاز


کرمان