اخبار گردشگری

شهرهایی که در تاریخ مدفون شدند!/تصاویر

شهر گمشده، به شهری خالی از سکنه گفته می شود که مکان قرارگیری آن فراموش شده باشد.

به گزارش“توریسم آنلاین” جستجو برای یافتن این گونه شهرها ،کاوشگران زیادی را درگیر خود کرده است که این علاقه و اشتیاق باعث گسترش باستان شناسی در دنیا شد.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که شهرهای گمشده با شهر ارواح فرق دارند.
در زیر چند نمونه از این شهرهای گمشده به شما معرفی می شود:

ماچو پیچو ، پرو

ماچو پیچو ، پرو
این شهر گمشده از امپراتوری اینکا(امپراتوری مردم بومی یا سرخ پوست در آمریکای جنوبی) مربوط به قرن ۱۵ و در کوه های ۲ هزار متری واقع شده و پربازدیدترین مکان در پرو است.

آنگکور،کامبوج

آنگکور،کامبوج
این شهر بین قرن ۹ تا ۱۵ شهر پر رونقی بود.در قرن ۱۵ پس از هجوم و غارت تبدیل به شهری خالی از سکنه و متروکه شد.آرامگاهی قدیمی از امپراتوری کهن “خمر” هنوز باقی مانده و این مکان یکی از پربازدیدترین شهرهای تاریخی در کامبوج است.

پمپئی،ایتالیا

پمپئی،ایتالیا
کوه آتشفشانی فعال “وززویس” ،این شهر و مردمش را در لایه ای از خاکستر و گِل مدفون ساخت و این شهر تا قرن ۱۸ از یادها رفت، تا اینکه دوباره با کاوش های متعدد ،احیا شد.

پترا،اردن

پترا،اردن
این شهر تاریخی،پایتخت حکومت “نبطی ها” بوده است.شهر سنگی پترا در سال ۳۱۲ قبل از میلاد ساخته شد.پس از زلزله های متعدد ،این شهر در قرن ۶ ربه فراموشی سپرده شد، تا این که در سال ۱۸۱۲ دوباره احیا شد.

تیکال،گواتمالا

تیکال،گواتمالا
شهری باستانی مربوط به تمدن مایاها است که تا قرن ۱۰ به فراموشی سپرده شد.این شهر بزرگترین یادگار از این تمدن است و آرامگاه هایی به شکل هِرم نیز دارد.

آتلانتیس،اقیانوس اطلس

آتلانتیس،اقیانوس اطلس
برخلاف شهرهای دیگر این فهرست،آتلانتیس هرگز پیدا نشد و عده ای از تاریخ دانان معتقدند که این شهر افسانه ای بیش نبوده است.اما هنوز مردمانی پیدا می شوند که به دنبال آثار باقی مانده از این شهر در اقیانوش اطلس می گردند.

تئوتیئواکان،مکزیک

تئوتیئواکان،مکزیک
این شهر که هرم های بزرگی دارد ،زمانی ۱۰۰ هزار نفر سکنه داشته است.در حدود هزار و ۴۰۰ سال پیش این شهر رها شد و تا مدت ها متروکه بود.