اخبار گردشگری

۷۰۰ اثر تاریخی در مشگین شهر شناسایی شد

محرم جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۶۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
او با اشاره به وجود ۶ منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان گفت: سه هزار هنرمند در تولید ۳۰ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
وی همچنین به فعالیت ۱۱ مجتمع آبدرمانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پارسال در سایه خدمات ارائه شده به مسافران و گستره جاذبه های گردشگری مشگین شهر توانست در گروه ۶ شهر برتر گردشگری کشور قرار بگیرد.
جعفری با تاکید به اینکه گردشگری به یکی از محورهای توسعه مشگین شهر تبدیل شده اظهار کرد: با هدف رونق گردشگری هزینه کرد اعتبارات نیز به سمت و سوی تاسیسات گردشگری معطوف شده است.
او با بیان اینکه ۳۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تخصیص یافته، گفت: این اعتبارات صرف مرمت بناهای تاریخی و تکمیل زیرساخت های گردشگری شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: در سال جاری نیز مرمت و بازسازی آثار تاریخی و تکمیل موزه مشگین شهر، پایش آثار تاریخی، ایجاد سنگ موزه در روستای باستانی اونار و تکمیل و بهبود زیرساخت های گردشگری دنبال خواهد شد.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مشگین شهر


اثر باستانی