اخبار گردشگری

نمایشگاه تخصصی صنایع دستی اردبیل احداث می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، اکبر بهنام جو در بازدید از محل نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با مشارکت فعالان حوزه صنایع دستی احداث خواهد شد.
او افزود: برای احداث این مجموعه ۱٫۵ هکتار زمین از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان پیش بینی شده و قرار است بخش های جامع شامل بازارچه فروش صنایع دستی، محل تهیه و فروش غذاهای محلی، سوغات استان اردبیل و محل تولید و عرضه صنایع دستی در این نمایشگاه ایجاد شود.
به گفته استاندار اردبیل ، با توجه به محل قرار گیری نمایشگاه در ورودی شهر اردبیل این مجموعه به یکی از جاذبه های گردشگری استان و به مکانی برای معرفی قابلیت های استان در تولید صنایع دستی تبدیل خواهد شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز فعال کردن توانمندی های حوزه صنایع دستی را از اهداف این اداره کل برشمرد.
نادر فلاحی با تاکید به اینکه نمایشگاه صنایع دستی می تواند ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی آن تحول قابل توجهی در عرصه تولید، معرفی و تبلیغ و فروش صنایع دستی استان فراهم شود.
او همچنین در پی بازدید استاندار اردبیل از موزه صنایع دستی و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به مناسبت روز جهانی موزه اضافه کرد: با توجه به اینکه موزه صنایع دستی دسترسی مناسبی به محوطه بقعه شیخ صفی الدین نداشته و میزان بازدید از آن مطلوب نیست، ملک مجاور این بنا تملک و به محدوده بنای موزه افزوده خواهد شد.
وی گفت: با هدف تامین مالی این مهم قول مساعد استاندار اخذ شده و امید می رود به زودی زمینه رونق موزه صنایع دستی استان نیز فراهم شود.
او در عین حال به قول مساعد استاندار اردبیل به تامین اعتبار رفع برخی نواقص بنای پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اشاره کرد و افزود: قرار است طرح مطالعاتی و ساماندهی سنگ های مزار محوطه شیخ صفی الدین به اجرا در آید.
فلاحی همچنین با تقدیر از تصمیم شهرداری اردبیل در بهسازی فضاهای سبز محوطه موزه ها و آثار تاریخی استان، بیان کرد: این اقدام شهرداری اردبیل نیز می تواند زمینه رونق بازدید گردشگران از آثار تاریخی را به ویژه در فصل تابستان به دنبال داشته باشد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه


اردبیل