اخبار گردشگری

زنجان به قطب گردشگری غذایی کشور تبدیل می شود

یحیی رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اهدافی که زنجان با برگزاری جشنواره های آش و غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم دنبال می کند، موضوع تبدیل شدن این استان به قطب گردشگری غذایی کشور است.
وی یادآورشد: زنجان چنین پتانسیلی را در خود ایجاد کرده است که گردشگران بتوانند غذای کشورهای مختلف را در یک مکان و زمان در آن تجربه کنند.
رحمتی اظهار کرد: از سوی دیگر زنجان به دنبال افزایش ماندگاری گردشگران است و همین موضوع غذا هم می تواند به تحقق چنین هدفی کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی سال گذشته این استان از معبر گردشگری بودن خارج و به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمار سفرهای نوروزی هم نشان می دهد که زنجان شاهد افزایش ۳۶ درصدی گردشگران با مقصد سفر به این استان بوده است.
رحمتی تاکید کرد: زنجان به عنوان استان برتر در رویدادهای بین المللی گردشگری در سطح کشور به علت برگزاری همین رویدادهای جشنواره آش و غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم انتخاب شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه به طور معمول یک سوم هزینه های سفر مربوط به غذا و خوراک است، باید از ظرفیت ایجاد شده در این استان برای افزایش تعداد گردشگران و ماندگار سازی آنان بهره گرفت.
زنجان هر ساله جشنواره استانی جغور بغور، گیلاس و جشنواره ملی آش را با حضور ۳۱ استان و جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم را برگزار می کند.
در چهارمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم علاوه بر ایران، ۱۵ کشور حضور داشتند.
۳۰۰۱/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


غذا


رویداد فرهنگی