اخبار گردشگری

۱۷ میلیارد ریال پروژه مرمت در بافت تاریخی کرمان آغاز شد

به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز شنبه در دیدار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: آغاز طرح های مرمت و بازسازی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کرمان تحول بزرگی در استان ایجاد می کند.
وی بیان کرد: همچنین عملیات مرمت و بازسازی چند خانه تاریخی کرمان نیز همزمان با هفته میراث فرهنگی آغاز می شود.
وی با اشاره به تعداد فراوان بناهای تاریخی در استان کرمان تصریح کرد: برای حفظ و مرمت این بناها محدودیت های اعتباری داریم، اما تمام توان خود را بکار گرفته تا زیرساخت های اصلی راه اندازی شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۲۱۰ خانه بومگردی در سالهای اخیر در استان کرمان راه اندازی شده که ایجاد اشتغال زیادی بهمراه داشته است.
وی با اشاره به ثبت جهانی سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم افزود: در بحث تولید، احیا و صادارت صنایع دستی اتفاقات بسیار خوبی در سالهای اخیر در کرمان رخ داده است.
فرخی تاکید کرد: کرمان در حوزه آثار تاریخی مذهبی مانند مساجد، تکایا ظرفیت های فروانی دارد که نیاز به مرمت دارند و دستگاه های متولی باید در این رابطه کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار گفت: میراث فرهنگی هویت تاریخی منطقه و شهر کرمان است و باید برای نگهداری و مرمت آن هزینه کنیم.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: ۲ حوزه گردشگری و صنایع دستی درآمدزا و اشغالزا هستند که باید توجه بیشتری به آنها شود.
وی با اشاره به سابقه تاریخی کرمان تصریح کرد: مسئولان باید به دور از هرگونه سلیقه واقعیت های تاریخی کرمان را به تصویر بکشند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: مکان های تاریخی استان کرمان زیاد هستند که توجه بیشتر برای بازسازی آنها را می طلبد، هرچند هزینه ها نیز زیاد است.
وی اظهار داشت: باید بخش قدیم کرمان و قسمت جدید شهر را دستگاه های متولی به خوبی ببینند تا تحول ظاهری بسیار خوبی انجام شود.
حجت الاسلام علیدادی با اشاره به وجود مساجد و اماکن مذهبی تاریخی افزود: در مرمت و بازسازی این اماکن دقت صورت گیرد و آمادگی داریم در برخی نقاط برای تامین بودجه کمک لازم کنیم.
۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت و بازسازی


کرمان