اخبار گردشگری

زیرساخت های گردشگری سلامت قم درحال شکل گیری است

سید‌ مجتبی فرهادی قمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه های مربوطه از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مربوطه هستیم تا کمیته گردشگری سلامت در قم تشکیل و بر اساس آن موارد مورد نیاز پیگیری شود.
وی افزود: شکل گیری گردشگری سلامت نیازمند ساماندهی گردشگران خارجی از کشورشان به قم و فعالیت دفاتر خدمات مسافری در راهنمایی و همراهی گردشگران در داخل استان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: همچنین باید تفاهمنامه و قراردادهایی با بیمارستان های استان در خصوص ارائه خدمات مناسب به گردشگران خارجی تهیه و اجرایی شود تا هنگام مراجعه آنها به مراکز درمانی و بیمارستان ها مشکلی نداشته باشیم.
وی با بیان این که قم در حوزه درمانی توانمندی ها ویژه ای دارد گفت: این استان به ‌لحاظ پزشکی در زمینه‌ های ناباروری، چشم ‌پزشکی و دندان ‌پزشکی در سطح بالایی قرار دارد و بیشتر بیمارانی که از کشورهای حوزه خلیج فارس به قم سفر می‌ کنند، نیاز به درمان در این حوزه ‌ها دارند.
فرهادی گفت: همچنین بیشترین مسافران ورودی به قم از کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان بوده که تعدادی از آنها نیازمند خدمات درمانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با برگزاری نمایشگاه های مختلف در داخل و خارج از ایران به دنبال معرفی گردشگری سلامت استان قم به گردشگران هستیم.
فرهادی با اشاره به نقش گردشگری سلامت در جذب گردشگران خارجی گفت: استفاده از خدماتی که به بهبود، افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد کمک کند به گردشگری سلامت معروف است، ضمن این که مقوله‌ گردشگری سلامت فراتر از گردشگری درمانی است.
وی، گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی را از زیرشاخه های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: هدف از این گردشگری ورود در مباحث مختلف ناباروری، دندان پزشکی، جراحی قلب، چشم و جراحی پلاستیک، بیماری‌های مرتبط با سرطان و گردشگری در آب‌ های شفا بخش با هزینه پایین برای گردشگران خارجی است.
/۸۱۳۸/ ۱۱۷۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری سلامت


زیرساخت ها


قم