اخبار گردشگری

کاروان تبریز ۲۰۱۸ گامی موثر در اشاعه فرهنگ آذربایجان است

به گزارش جمعه ایرنا، رحیم شهرتی فر در مراسم استقبال از کاروان گردشگری سفیران تبریز ۲۰۱۸، با بیان اینکه موقعیت کنونی تبریز، موجب تحول در حوزه گردشگری خواهد بود، اظهار داشت: سال ۲۰۱۸ برای تبریز آغازی در صنعت گردشگری است که به واسطه آن ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و هنری آذربایجان به جهانیان عرضه می شود.
وی افزود: کاروان تبریز ۲۰۱۸ که با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری و همچنین عرضه سوغات و صنایع دستی هنرمندان آذربایجان به همت میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شهرداری تبریز تشکیل شد، ایده ای ناب در راستای اشاعه فرهنگی و تاریخ اصیل تبریز و آذربایجان در سراسر کشور بود.
شهرتی فر با قدردانی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خانه صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین فعالان هنری و صنعتی کاروان تبریز ۲۰۱۸، خواستار اجرای برنامه های متنوع دیگر از این دست در طول سال برای معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز و آذربایجان شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ، گفت: کاروان تبریز ۲۰۱۸ یکی از شاخص ترین ایده ها و اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه تبلیغات و معرفی رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ با شعار حمایت از کالای ایرانی بود که برای اولین بار به طور تخصصی به معرفی ظرفیت های گردشگری و آیین های سنتی و اصیل آذربایجان پرداخت.
مرتضی آبدار افزود: این کاروان متشکل از ۷۰ عضو فعال در زمینه های صنایع دستی، صنعتی و هنرهای آیینی آذربایجان بود که با سفر به ۱۵ مرکز استان و شهرستان در سطح کشور و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مختلف به معرفی و اشاعه فرهنگ و هنر بی بدیل آذربایجان پرداختند.
وی با اشاره به برگزاری سیرک بین المللی برزیل – ایران برای نخستین بار در کشور با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری کلانشهر تبریز در راستای اهداف رویداد بین المللی ۲۰۱۸، برگزاری سایر رویدادهای بین المللی را در تبریز از مهم ترین اهداف اداره کل دانست.
به گزارش ایرنا، کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ پس از ۲۳ روز ایرانگردی وارد تبریز شد.
کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شده است.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تبریز ۲۰۱۸


معاون استاندار