اخبار گردشگری, اماکن دیدنی ایران

بازدید از موزه و اماکن گردشگری قشم ۲ روز رایگان است

به گزارش ایرنا، سید محمد امین جعفری حسینی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاقمندان می توانند جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت جاری) از قلعه پرتغالی ها، غارهای خوربس، دره ستاره ها و موزه ژئوپارک به صورت رایگان بازدید کنند.
بر اساس قطعنامه شماره پنج مجمع عمومی کمیته بین المللی موزه ها (آیکوم) ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه معرفی شده است.
قلعه پرتغالی ها از جمله جاذبه های تاریخی-گردشگری شهر قشم است که در سال ۱۵۰۷ میلادی به فرمان یک دریانورد پرتغالی به نام «آلفونسو آلبرکرک» ساخته شد.
خوربَس نیز یک غار طبیعی است که در اثر فرسایش های زمین شناسی و به خصوص فرسایش های بادی به وجود آمد و بعدها در دوره های تاریخی ایرانیان تغییراتی در این غارها به وجود آوردند و با معماری صخره ای دستکند که از دوره مادها، هخامنشیان، اشکانیان تا ساسانیان رواج داشت اتاق هایی ساختند و به عنوان نیایشگاه مورد استفاده قرار دادند.
دره ستاره ها یکی دیگر از ژئوسایت های موجود در ژئوپارک جهانی قشم است که با قدمت حدود ۲ میلیون سال بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشی از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است.
در موزه ژئوپارک قشم بسترهای طبیعی جزیره به صورت حرفه ای بازسازی شده و در کنار آن پنج بخش اصلی حیات وحش، زمین شناسی، صنایع دستی، پارینه سنگی و تصاویر طراحی و اجرا شده و عمده نمونه های نگهداری شده در این مکان مربوط به جزیره قشم است.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


گردشگری


قشم