اخبار گردشگری

طرح های گردشگری روستایی کم هزینه و زودبازده باشد

بوشهر – ایرنا – معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: طرح های گردشگری پیش بینی شده برای توسعه و پیشرفت روستاها کم هزینه و زودبازده باشد.
به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز پنجشنبه در نشست با شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان دیر افزود: دهیاران باید ظرفیت گردشگری و درآمدزایی روستاها را به استانداری معرفی کنند.
وی اضافه کرد: گردشگری در روستاهای ساحلی مورد توجه قرار گیرد و هر طرحی که برای روستا درآمدزایی دارد و توجیه گردشگری و آبادانی روستا دارد به استانداری ارائه شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اظهارداشت: نگاه شوراها و دهیاران به روستاها باید برای درآمدزایی پایدار باشد.
وی افزود: سال گذشته ۴۶ میلیارد ریال به امور روستاهای شهرستان دیر اختصاص یافت که باید همه در هزینه ها مدیریت عالمانه داشته باشیم و اگر امسال طرحی جنبه درآمدزایی نداشته باشد هیچ اعتباری به آن تعلق نمی گیرد.
ستوده، برنامه محوری را در روستاها مهم خواند و بیان کرد: آبادانی روستا فقط آسفالت کردن نیست بلکه آموزش، راه اندازی اینترنت پرسرعت، تربیت منابع انسانی و امور فرهنگی روستاها باید مدنظر باشد.
وی گفت: امسال برنامه داریم که بصورت آزمایشی در چهارشهرستان استان پلاژ بانوان با زیرساخت چوب احداث شود که دیر یکی از این شهرستان هاست.
در این نشست شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی نظرها و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند.
شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

منبع: ایرنا