اخبار گردشگری

۱۴۷ هزار شغل در حوزه گردشگری ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محب خدایی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح یک مجموعه گردشگری و اقامتی در قمصر به خبرنگاران گفت: امسال در حوزه اشتغال وظیفه سنگینی برعهده سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده و تمهیدهای ویژه ای از جمله در بحث اشتغال روستایی پیش بینی شده است.
وی افزود: امید می رود در این راستا شهرستان کاشان نیز با حمایت بخش خصوصی در حوزه گلاب و توسعه موزه گلاب قمصر در سال های پیش رو از این فضا بهره مند شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد ۶۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از منطقه کاشان در سال گذشته به ویژه در موسم گل چینی و گلابگیری عنوان کرد: با گام های برداشته شده جشنواره گلابگیری هم اکنون در سطح ملی شناخته شده و تلاش داریم تا در سطح بین المللی نیز مطرح و جایگاه خود را به عنوان رویدادی بین المللی در سازمان جهانی گردشگری پیدا کند.
او با اشاره به ثبت جهانی آئین گلابگیری شست و شوی خانه خدا بیان کرد: پرونده‌ این موضوع فرایندهای ابتدایی را سپری می کند.
محب خدایی با اشاره به محدودیت ثبت سالانه یک اثر از سوی کشورها در فهرست جهانی گفت: امید است با پیگیری‌ها بتوان در کنار ثبت جشنواره گل محمدی کاشان به لحاظ جذب گردشگر، موضوع ثبت جهانی گلابگیری شست و شوی خانه خدا نیز به سرانجام برسد.

** رونق گردشگری استان اصفهان در دولت تدبیر و امید
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در ادامه از افزایش ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به روزهای آغاز کار دولت تدبیر و امید خبر داد.
فریدون الهیاری گفت: هم اکنون ۳۰۰ طرح گردشگری در دست اجراست و در برنامه ششم توسعه برای استان اصفهان افزایش چهار برابری ظرفیت اقامتگاه ها پیش بینی شده است.
وی همچنین با اشاره به پویایی حوزه گردشگری کاشان افزود: امید می رود این شهرستان به عنوان دومین قطب گردشگری استان اصفهان بتواند جایگاه خود را فراتر از کشور پیدا کرده و در آینده در سطح بین المللی مطرح شود.
شهردار قمصر (از توابع کاشان) نیز در ادامه با اشاره به حضور سالانه بیش از سه میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی و اسکان روزانه افزون بر پنج هزار نفر در چادرهای مسافرتی و مازاد بر اقامتگاه ها و هتل ها، خواستار سرمایه گذاری برای تامین زیرساخت های گردشگری در این شهر شد.
رضا نقدی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰۰ کارگاه گلابگیری سنتی و هفت واحد صنعتی در این شهر فعالیت می کنند که زمینه اشتغال مستقیم پنج هزار نفر را در کنار ۲۰ هزار شغل غیرمستقیم فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در آئین گلابگیری شست و شوی خانه خدا با گلاب ناب محمدی شرکت و از موزه گلاب قمصر نیز دیدن کرد و در ادامه نیز هتل چهار ستاره ارگ محتشم با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در قمصر از توابع کاشان مورد بهره برداری قرار گرفت.
کاشان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


اشتغال


گردشگری


کاشان