اخبار گردشگری

مسابقه عکس موبایلی نوروز کردستان برترین‎های خود را شناخت

به گزارش خبرنگار ایرنا، عکس های توسط چیمن ولیدی، فرید نازاری، پویا خزدوزی، ساجد حق شناس، سالار ارکان، پویا رمضانی، محمد عبدی، فاطمه مروتی، نایاب پاکسرشت، سروش منصوری و موراشین فاروقی گرفته شده بودند.
برترین آثار این مسابقه به همراه ۵۵ اثر دیگر در قالب نمایشگاهی ۲ روزه در نگارخانه ارشاد سنندج همزمان با روز جهانی موزه معرفی و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین مسابقه عکس موبایلی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کردستان ویژه نوروز کار خود را فروردین امسال آغاز کرد و طی ایام نوروز حدود سه هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.
محسن علوی اظهار داشت: هیات داوران این نمایشاگه از بین آثار راه یافته ۸۵ قطعه عکس را انتخاب و در نهایت ۶۵ اثر در قالب نمایشگاهی ۲ روزه از امروز ۲۶ تا ۲۷ اردیبهشت به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: از بین ۸۵ عکس راه یافته ۱۱ قطعه عکس به عنوان برترین ها از نظر معرفی آثار باستانی کردستان شناخته شده اند و امروز در اولین روز برگزاری نمایشگاه با اهدای جوایزی از عکاسان برتر تجلیل شد.
علوی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کردستان از محورهای این مسابقه بود، اضافه کرد: آثار تاریخی همچون خانه کُرد، عمارت خسروآباد، موزه سنندج، منطقه تاریخی – طبیعی هورامان، کوه آبیدر، دریاچه زریبار و آیین های سنتی مانند هلپرکی در این مسابقه مورد توجه عکاسان شرکت کننده قرار گرفته بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۹ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسابقه عکس


نمایشگاه


میراث فرهنگی