اخبار گردشگری

رونق گردشگری موجب غرور ملی و حفظ دستاوردهاست

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محب خدایی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح یک مجموعه گردشگری و اقامتی در قمصر بیان کرد: صنعت گردشگری می تواند به شناساندن و حفظ آداب و آئین ها کمک کند و رویداد محوری یکی از مسائل مهم در این راستاست و ترسیم محور گردشگری با توجه به توانمندی های هر منطقه است.
وی با اشاره به نزدیکی کاشان و تهران افزود: تهران بیشتر گردشگر فرست است و تعداد زیادی از مسافران شمال کشور، امروز کاشان را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و نزدیکی به پایتخت فرهنگی کشور (اصفهان) نیز نویدبخش فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری شهرستان می باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ظرفیت های تاریخی و فرهنگی منطقه کاشان مورد توجه این سازمان بوده و مسئولان شهرستان با نگاهی واقع بینانه توانستند با ایجاد اشتغال های پایدار در منطقه تحولی اقتصادی در بخش گردشگری رقم بزنند.
او گفت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید توجه و حمایت از صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه است و آمادگی برای حمایت از سرمایه گذاران در منطقه کاشان در دستور کار قرار دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز در این آئین گفت: تلاش شده در این شهرستان رویدادهایی برای افزایش مستمر گردشگران طراحی شود تا این صنعت در طول سال در شهرستان رونق داشته به زمان ها و آئین های خاص محدود نباشد.
حمیدرضا مومنیان با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی، کنسرت های موسیقی و تئاتر و همچنین نوروزگاه در کاشان افزود: در کنار رویداد محوری به کارگیری ظرفیت های موجود نیز در حوزه فرهنگی اهمیت بالایی دارد و در این راستا بوم گردی در بخش های برزک، قمصر، مرکزی و نیاسر مورد توجه است.
به گزارش ایرنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین در آئین گلابگیری شست و شوی خانه خدا با گلاب ناب محمدی شرکت و از موزه گلاب قمصر نیز دیدن کرد.
همچنین هتل چهار ستاره ارگ محتشم با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در قمصر از توابع کاشان در آئینی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
کاشان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


کاشان