اخبار گردشگری

تشکل منسجم معرفی قابلیت های گردشگری اردبیل ایجاد می شود

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در نشستی با فعالان فضای مجازی در اردبیل افزود: این تشکل می تواند با مشارکت تمام نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و بخش خصوصی ایجاد شود.
او گفت: فضای مجازی نقش بی بدیل در معرفی قابلیت های استان به ویژه در حوزه گردشگری دارد و انتظار می رود در فعالیت چنین تشکلی حضور جدی از سوی فعالان فضای مجازی مشاهده شود.
وی همچنین با اشاره به ضعف عمده در معرفی قابلیت های گردشگری استان اظهار کرد: این معرفی باید برای سه لایه از مخاطبان شامل مخاطبان سطح منطقه ای، سطح ملی و سطح بین المللی انجام شود.
به گفته فلاحی ، در مرحله بعدی لازم است فرهنگ سازی برای رونق و توسعه گردشگری استان ایجاد شده و نگرش مثبتی در بین مردم و مسئولان و افکار عمومی مهندسی شود.
او با تاکید به اینکه گردشگری از محورهای بی بدیل توسعه استان اردبیل است، افزود: علاوه بر این فضای مجازی می تواند بستر امنی برای حضور سرمایه گذاران در استان و رونق زیرساخت ها و ایجاد جاذبه ها فراهم کند.
وی به وظیفه خطیر فعالان فضای مجازی در اطلاع رسانی و طرح مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نیز از فعالیت فعالان مجازی در عرصه اطلاع رسانی جاذبه ها و قابلیت های استان و حتی طرح معضلات و مشکلات استقبال می کند.
فلاحی خواستار تدوین و ارائه برنامه جامع از سوی فعالان فضای مجازی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان شد و افزود: گردشگری حوزه ای فرابخشی است و برای توسعه در این راستا ما نیازمند مشارکت و همفکری بخش خصوصی و نهادهای مدنی هستیم.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اردبیل


تشکل