اخبار گردشگری

بافت های تاریخی کرمانشاه باید حفظ شوند

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست بازآفرینی شهری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سخت گیری کمیسیون ماده پنج و مدیران شهری مردم را به کارهای غیرقانونی و ساخت و سازهای خارج از چارچوب های شهری سوق می دهد.
وی اضافه کرد: اگر مدیریت شهری برنامه ریزی مناسبی برای سامان دهی ساخت و سازها نداشته باشد، مردم برنامه خودشان را دنبال می کنند که ثمره این وضعیت ساخت مسکن هایی غیرایمن و غیرکیفی و شکل گیری بافت های حاشیه ای جدید است.
وی با بیان اینکه سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده چالش هایی بسیار جدی برای مدیریت شهری کرمانشاه محسوب می شوند، عنوان کرد: شهر کرمانشاه با توجه به جمعیت یک میلیون نفری آن، دارای مشکلات بسیاری در حوزه حاشیه نشینی است و شهرداری برای سامان بخشیدن به این حاشیه ها کار بسیار دشواری را پیش رو دارند.
استاندار کرمانشاه نسبت به غیبت شهردار کرمانشاه در نشست ستاد بازآفرینی شهری انتقاد کرد و گفت: حضور نداشتن شهردار در این جلسه نشان می دهد که وی و سیستم مدیریت شهری تمایل چندانی برای بازسازی مناطق حاشیه ای ندارند.
بازوند، شکل گیری بخشی از سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای شهر کرمانشاه را ناشی از تبعات جنگ و کوچ ناگزیر بخشی از مردم دانست و افزود: با وجود همه تلاش ها، مردم هنوز تمایلی به ماندن در بافت های فرسوده ندارند.
وی عنوان کرد: در این شرایط باید با ارائه مشوق های سرمایه گذاری مردم را برای ماندن در بافت های فرسوده ترغیب کنیم تا به نوسازی و بازسازی منازل مسکونی خود بپردازند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در روند احیای بافت های فرسوده نیازمند یک توجیه اقتصادی برای آن ها است‌، اظهارداشت: اگر راهکار مناسبی برای حل مشکلات حاشیه نشینی در پیش گرفته نشود، تبدیل به چالشی جدی خواهد شد.
بازوند ادامه داد: بخشی از هویت تاریخی و میراث فرهنگی شهر کرمانشاه در بافت های فرسوده واقع شده که متاسفانه طی این سال ها آسیب های بسیاری دیده است.
وی اظهار داشت: برای اولین بار دولت تدبیر و امید در قالب برنامه بازآفرینی شهری پایدار به موضوع احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ورود پیدا کرده و با جدیت این موضوع را دنبال می کند.
استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون نفر جمعیت است که حدود یک میلیون نفر از آنها در شهر کرمانشاه ساکن هستند و حدود ۴۰۰ هزار تن نیز در بافت های ناکارآمد این شهر زندگی می کنند.
۷۴۴۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


بافت تاریخی


کرمانشاه


استاندار کرمانشاه