اخبار گردشگری

کالاهای فرهنگی در زیبایی فضای جامعه تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،بهزاد رشیدی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی نقش تن پوش اظهار داشت: تی‌شرت به عنوان فراگیرترین پوشش به ویژه در بین جوانان است که می ‌تواند تابلویی فرهنگی بوده و به عنوان رسانه‌ ای فراگیر عمل کند.
وی با اشاره به اینکه مدولباس یکی از وجوه تمدنی ایرانی اسلامی است، گفت: این جشنواره مؤلفه ‌های فرهنگ ایرانی را معرفی می کند و از اهداف مهم آن فرهنگ ‌سازی و ارتقای فهم عمومی در خصوص اهمیت نقش تن‌‌پوش است.
رشیدی ادامه داد: این جشنواره همچنین موجب اشتغال هنرمندان شده و باعث می ‌شود محصولات بهتری به جامعه عرضه شود ،جوانان باید یاد بگیرند منتظر استخدام نباشند، بلکه خود ایده ‌پردازی و با تشکیل تیم به کارآفرینی بپردازند.

** اولین نقش‌ تن ‌پوش ایرانی ۱۵ روز دیگر بر تن ایرانیان می ‌نشیند
الهام زایجانی، دبیر ششمین جشنواره ملی نقش تن ‌پوش در این مراسم گفت : ۲۰۰ طراح ۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال کردند که ۱۲۰ طراح از استان های مختلف کشور بودند که نشان دهنده گسترش فعالیت این جشنواره است.
وی ادامه داد: از پنج برند تولید لباس برای تولید آثار برتر دعوت به همکاری شد که امسال سه طرح برتر سال گذشته توسط برندهای سلبون و بادی ‌اسپینر در حال تولید انبوه است و ۱۵ روز دیگر این آثار برتر را می ‌توانیم در فروشگاه‌ های این برندها خریداری کنیم.

**سبک زندگی در پوشش می تواند جلوی تهاجم فرهنگی را بگیرد
در ادامه شاهین فاطمی، مدیرعامل چرم درسا اظهار داشت: ملت‌ها و جوامعی توانسته ‌اند در جهان تغییر کنند که داشته‌ های گذشته خود را به دارایی کنونی تبدیل کرده‌ اند، اما ما همچنان عاشق نوستالوژی‌های گذشته هستیم و نمی ‌دانیم چگونه آنها را به اکنون پیوند بزنیم.
وی با اشاره به اینکه ایران از نظر جغرافیایی بهترین منطقه را برای صادرات پوشاک دارد، گفت: اکنون با کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت دلار مواجه هستیم، اما تمام کشورهایی که خواسته ‌اند صادرات خود را افزایش دهند، ارزش پولشان را کاهش داده ‌اند، پس افزایش قیمت دلار هم می‌تواند یک فرصت باشد.
فاطمی اظهار داشت: ما میلیون ‌ها دلار صرف مبارزه با تهاجم فرهنگی کرده ‌ایم، در حالی که سبک زندگی در پوشش به راحتی می‌ تواند جلوی تهاجم فرهنگی را بگیرد. یکی از را‌ه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد سبک ‌زندگی خودمان است و اگر ما این سبک را برای خودمان نسازیم، خارجی‌ ها برای ما ساخته و به ما تحمیل خواهندکرد.
مدیرعامل چرم درسا افزود: مشکل جامعه ما، تولید محتوا است. شرکت ‌های بزرگ می‌ دانند چگونه محتوا تولید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و اگر ما از امروز به فکر تولید محتوا باشیم، خواهیم توانست گام‌ های بزرگی برداریم.
در ادامه حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس گفت: نشانه ‌شناسی و پرداختن به نمادهای فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب لباس حائز اهمیت است.
وی افزود: لباس ثابت کرده می ‌تواند حامل مفاهیم متعدد فرهنگی باشد و در جهان امروز آمیختن مفاهیم و مد بسیار حائز اهمیت است.
در این مراسم، سعیده خیرآبادی، مینوفر رفعت ‌راد، مهدی میرمعنا ،گلشید قنبری یزدی، و حسین شاه طاهری به عنوان دارندگان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش صنعت صالح الهی، سحر احمد پور و یاسین شاملو به عنوان نفرات اول تا سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.
همچنین در بخش هنر خشایار کوچ زاده ،بهزاد بخشی و صالحی الهی به عنوان نفرات اول تا سوم مورد قدردانی قرار گرفتند.
اختتامیه ششمین جشنواره ملی نقش تن پوش شامگاه سه شنبه با معرفی برگزیدگان برگزار شد. نمایشگاه ۸۰ اثر منتخب این دوره از جشنواره ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه درفرهنگستان هنر میزبان علاقه مندان است.
شبد**۹۳۳۸**۹۱۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مدولباس


مدلباس