اخبار گردشگری

نمایشگاه نقاشی «هنر کوشا» در نگارخانه شیخ هادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه نقاشی های متولیان که از ۲۲ اردیبهشت برگزار شده، در سبک های رئال و امپرسیونیسم با اقتباس از آثار مهم نقاشان بوده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

** در برخی نمایشگاه ها بازدیدکنندگان محدود به نزدیکان هنرمند شدند
متولیان در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن ابراز خرسندی از شمار بازدیدکنندگان نمایشگاه گفت در بسیاری از گالری ها استقبال از نمایشگاه محدود به نزدیکان هنرمند است و نباید در کشوری که بسترهای ارتباط سطح جامعه با هنر فراهم نشده است انتظار غیر منطقی داشت.
وی هنر را مسیری برای رشد و تعالی بشر عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ سازی از سنین کودکی در کشور ایجاد شود و آشنایی با آثار هنری ایران و جهان به عنوان یک ضرورت برای رشد و تعالی ذهن کودکان در مدارس تعریف شود؛ می توان از سنین پایین بازدید از موزه ها و نمایشگاه های هنری را به عنوان یک برنامه در زندگی روزمره افراد تعریف کرد.
متولیان حمایت از جوانان مستعد را ضرورت پیشرفت هنر در کشور دانست و گفت: مراکز هنری در کشور با تسهیل استفاده از فضاهای هنری و آموزشی می توانند، از پتانسیل جوانان با انگیزه در کشور استفاده کنند و موجب رشد و پیشرفت هنری در جامعه شوند.

** برخی تصاویر کتابهای نقاشی سلیقه ای حذف می شوند
وی با انتقاد از نبود کتابهای نقاشان به روز جهان در کتابخانه ها گفت: در چند سال اخیر برای تهیه کتابهای نقاشان جهان با مشکلاتی روبرو هستیم و عمدتا برخی تصاویر کتابهای موجود هم به صورت سلیقه ای از داخل کتاب حذف می شوند.
مهناز متولیان متولد ۱۳۴۴ در تهران است و نقاشی را به صورت تجربی در محضر پدربزرگ و پدرش که اهل شعر وهنر بودند تا سطوح ابتدایی آموخته است و سپس توسط اساتید و هنرمندان به نام ایران آموزش دیده است.
وی درسالهای شروع نقاشی سبک های متفاوتی همچون رئال، امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی را تجربه کرده است ولی در سالهای اخیر بیشتر بر روی سبک رئال و آثاری مبتنی بر اقتباس از آثار نقاشان بزرگ متمرکز است.
نمایشگاه انفرادی نقاشی های مهناز متولیان در قالب ۴۳ عدد نقاشی رنگ و روغن از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت در نگارخانه شیخ هادی در حال برگزاری است.
فراهنگ**۹۰۳۱** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


نقاشی


نگارخانه


رنگ و روغن