اخبار گردشگری

اردبیل نیازمند توسعه گردشگری روستایی است

به گزارش ایرنا ، آرام حلیم روز سه شنبه در رویداد ایده پردازی و کارآفرینی ‘شتاب در روستا’ در اردبیل با بیان اهمیت توجه به موضوع اشتغال در روستاها افزود: بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اقتصاد روستایی می تواند در این رویداد مورد توجه واقع شود.
او با تاکید بر توسعه فناوری در فرآیندهای مرتبط با روستا گفت: توسعه اقتصاد روستایی از طریق توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی اتفاق خواهد افتاد و آمادگی لازم برای توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان از این طریق را داریم.
وی همچنین افزود: بکارگیری هر ایده خوب که منجر به توسعه اقتصاد روستا شود نه تنها مورد حمایت دولت قرار می گیرد بلکه سرمایه گذاران و بخش خصوصی نیز از آن حمایت می کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل هم گفت: جهاد دانشگاهی با تشکیل تیم ویژه ، ایده های ارائه شده در این استارتاپ را مورد بررسی قرار داده و از ایده هایی که قابلیت اجرایی دارند حمایت خواهد کرد.
مهران اوچی اردبیلی افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال باید علم روز و اندیشه های ناب را درهم آمیخت و ایده های علمی را برای اجرا در مناطقی مورد توجه قرار داد که در حال فرسودگی هستند.
وی تشریح کرد: استان اردبیل با داشتن ظرفیت بالای کشاورزی، گردشگری و تولیدی، در روستاهای خود نیازمند بازسازی جنبه های مختلف زندگی روستایی است و برگزاری استارتاپ های اختصاصی می تواند در این روند تاثیرگذار باشد.
وی به همکاری نزدیک جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: این واحد با در اختیار داشتن ظرفیت های مطلوب در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال می تواند یاریگر قابل اتکایی برای نهادها و حوزه های مختلف در استان اردبیل باشد.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل هم گفت: اولین دوره رویداد شتاب در روستا با هدف شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده و به منظور ایجاد زنجیره اشتغال روستایی برگزار شد.
عبدالقیوم قلیپوری با بیان اینکه ایده و فکرهای برتر انتخاب شده در این رویداد می توانند نقش بسزایی در رشد و توسعه روستاها داشته باشند، افزود: نباید در بیان ایده ها محتاط عمل کرد زیرا که یک ایده ساده ممکن است به فکر و اندیشه برتر و کارساز در جامعه تبدیل شود.
رویداد ایده پردازی و کارآفرینی ‘شتاب در روستا’ با معرفی ۵ ایده برتر از میان ۵۶ ایده ارائه شده در اردبیل برگزار شد که در آن ایده ‘زنجیره سلامت’ با مربیگری مهران محمدی سرپرست مرکز رشد واحد اردبیل و ایده ‘قوط’ به مربیگری حسین واثق دودران ، فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل، رتبه های اول و دوم ایده های برتر را کسب کردند.
سولماز چرایی دیگر فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم به عنوان مشاور حوزه ثبت اختراع و اخذ مجوز در این رویداد حضور فعالی داشت.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


علمی


استانداری


حلیم