اخبار گردشگری

مراکز اقامتی غیر مجاز در تبریز پلمپ شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پلمپ و توقف فعالیت ۱۸ مرکز اقامتی غیر مجاز در تبریز خبر داد.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با اعلام این خبر، اظهار کرد: بخشی از گردشگران داخلی و خارجی توسط افراد سودجو به مراکز اقامتی غیر مجاز و شخصی هدایت شده و اسکان می یافتند که از دید نهادهای مربوطه در امر نظارت خلاف قانون و لازم به پیگیری قانونی بود.

اجازه فعالیت به اماکن اقامتی غیرمجاز در استان را نمی دهیم، چرا که فعالیت این گونه اماکن خسارت های مادی و معنوی جبران ناپذیری را برای گردشگران و نیز مالکان اماکن اقامتی در پی خواهد داشت.

در راستای حمایت از مراکز اقامتی مجوزدار، در جریان اقدامات نظارتی معاونت گردشگری و انجام بازدیدهای صورت گرفته با همکاری اتحادیه انجمن های حرفه ای استان این مراکز شناسایی شده و توسط پلیس اماکن استان پلمپ شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: این امر در راستای ارتقای آگاهی عمومی و با همکاری نهادهای نظارتی در سطح استان انجام پذیرفت، متقاضیان این امر اگر تصمیم فعالیت در این حوزه را دارند، باید با مراجعه به مراکز ذیربط نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

آبدار با بیان این که در کلانشهر تبریز تاکنون برای هیچ خانه ای با عنوان «خانه مسافر» مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه ها در گردشگری غیرمجاز تلقی می شود، اذعان داشت: تنها ۴ خانه مسافر در سطح استان دارای مجوز رسمی فعالیت و پذیرش مسافران را هستند که در صورت مشاهده موارد غیر مجاز دیگر به واسطه نهادهای نظارتی شناسایی و پلمپ خواهند شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.