اخبار گردشگری

ایجاد موزه جاذبه ای جدید در حوزه گردشگری شهری است

رضا علیزاده روز سه شنبه در حاشیه افتتاح رسمی بازدید از اشیاء تمدن مارلیک که با حضور استاندار گیلان انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشت، کریدور توزیع مسافر در استان است و برای ماندگاری گردشگران در این شهرستان، می بایست جاذبه های جدیدی ایجاد شود.
وی مجموعه بافت تاریخی رشت از جمله ساختمان شهرداری، پست و هتل ایران را ظرفیت مناسبی برای ایجاد مجموعه موزه ها در مرکز رشت عنوان کرد.
علیزاده با بیان اینکه شعار امسال در هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی ‘موزه های درهم تنیده، رویکرد های نو، مردمان نو ‘ تعیین شده، ادامه داد: اقدامات مطلوبی در حوزه موزه های استان انجام شده بطوریکه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی و ملی در این حوزه جذب شد اما به هیچ عنوان کافی نیست.
وی تاکید کرد: در سال جدید مصمم به اجرای برنامه های جدید در حوزه موزه های تخصصی هستیم.
جام مارلیک پس از حدود نیم قرن دوری امروز (سه شنبه) بطور رسمی و با حضور استاندار گیلان در موطن خویش، گیلان رونمایی شد و مردمان این سرزمین توانستند از نزدیک، نشان هویتشان را در زادبوم خویش به تماشا بنشینند.
بازدید از ۵۹ شیء زرین عصر آهن از جمله جام های زرین مارلیک و درخت زندگی در آستانه هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی در معرض تماشای مردم قرار گرفته است. اشیاء یادشده شامل جام های مارلیک، درخت زندگی، افسانه زندگی بز کوهی، عقاب و قوچ، سر ببر زرین، گردنبند زرین با مهره های چهار پیچان و آویز به شکل خوشه انار، دکمه و سربند زرین و … است که به مدت ۱۵ روز برای مردمان گیلان زمین به نمایش گذارده می شود و پس از رشت، در کشور هلند به نمایش در می آیند.
۲۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نام گرفته است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه


گیلان