اخبار گردشگری

ظرفیت ایرنا برای معرفی همدان ۲۰۱۸ بکارگرفته شود

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حمیدرضا یاری در دیدار با معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و رئیسان مراکز ایرنای استان های غرب کشور، اظهار داشت: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.
وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های گردشگری فراوانی است که باید معرفی شود، افزود: همدان این روزها در تکاپوی برنامه های مدون در جهت میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ است.
یاری یادآوری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت سیاحتی علیصدر، همدان میزبان اجلاس جهانی گردشگری سال ۲۰۱۸ است که این برنامه بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان بشمار می رود.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) زیرمجموعه سازمان ملل با ۵۰۰ عضو است که باید استانداردهایی را داشته باشند و ۱۴ شرکت از ایران جزء اعضای این سازمان جهانی است.
وی افزود: شرکت علیصدر در سال ۹۳ درخواست خود مبنی بر میزبانی اجلاس جهانی گردشگری را به سازمان توریسم جهانی ارائه کرد که این پیشنهاد در سال ۹۴پذیرفته شد.
یاری اضافه کرد: سال گذشته در حاشیه برپایی اجلاس مجمع عمومی سازمان گردشگری جهانی نشستی با دبیرکل سازمان برگزار و کلیپی ۱۰ دقیقه‌ای از همدان و امکانات شرکت علیصدر همدان پخش شد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: از سال گذشته مجموعه علیصدر مکاتباتی برای برگزاری اجلاس در همدان داشت و بر همین اساس در نخستین اقدام درخواست میزبانی همدان با امضای استاندار به سازمان میراث فرهنگی ارائه شد تا آنها نیز ضمن صحبت با سازمان جهانی توریسم وعده میزبانی ایران و به طور خاص همدان را محقق سازند.
یاری ادامه داد: شرکت سیاحتی علیصدر عضو هیات رئیسه بخش خصوصی سازمان جهانی گردشگری است و میزبانی همدان از میان ۱۷۶ کشور جهان به صورت ویژه به این استان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه این اجلاس آبان امسال در همدان برگزار می شود، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و به طور کلی استان در برگزاری این رویداد فراملی شرکت می کنند.
یاری اضافه کرد: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی است و حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را در کشورمان به ویژه همدان رقم خواهد زد.
مدیرعامل دهکده فرهنگی، ورزشی و گردشگری گنج نامه نیز در این دیدار گفت: این دهکده در سال ۱۳۷۹ اقدام به ایجاد منطقه نمونه گردشگری در دامنه شمالی کوه های الوند کرد و اکنون به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی جهانگردی حرف های بسیار برای گفتن دارد.
صادق سرایوند ادامه داد: این مجموعه به عنوان یکی از قویترین قطب های گردشگری ایران و خاورمیانه مطرح شده و به عضویت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) درآمده است و با پذیرش روزانه پنج هزار گردشگر، قابلیت ارائه انواع خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اقامتی را به گردشگران داخلی و خارجی دارد.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یک دوره آموزشی سه روزه برای روسای استان های غرب کشور به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده توریستی گنجنامه برگزار کرد و در حاشیه این دوره با ظرفیت های گردشگری و برنامه های رویداد بین المللی همدان ۲۰۱۸ آشنا شد.
همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
۱۱۸۱/۲۰۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


همدان ۲۰۱۸


نشست رسانه ای ایرنا