اخبار گردشگری

افتتاح نمایشگاه پیکرتراشی سنگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی با موضوع پیکرتراشی مجسمه های سنگی در استان خبر داد.

بهمن عسگری سوادجانی مدیرکل این استان روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ با اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی قابلیت های سنگ و کارآفرینی و توسعه اشتغال در استان افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با عنوان “سنگها به صدا در می آیند ” افتتاح شد، تعداد ۵۰ اثر سنگی با موضوع پیکر تراشی سنگ در معرض بازدید علاقمندان قرارگرفته است.

او همچنین با اشاره به نقش و جایگاه صنایع دستی در زندگی روزمره ، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و ترویج صنایع دستی استان و فراهم آوردن زمینه عرضه و فروش تولید صنایع دستی و از سوی دیگر تشویق علاقمندان و جوانان و نیز آشنایی این قشر از جامعه با هنرهای صنایع دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۷۰ کارگاه فعال تراش سنگ در استان فعال است، یادآور شد: در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار سنگی مربوط به هنرمند جوان هفشجانی آقای یاسر یزدی با هدف معرفی قابلیت های رنگ و نیز ترغیب و تشویق هنرمندان جوان استان برای مهارت آموزی و حرفه آموزی گردآوری شده است.

با توجه به اینکه شهر هفشجان از سابقه دیرینه ای در بحث سنگ و حجاری برخوردار است، یکی از برنامه های این اداره در سال جاری ، ثبت نشان ملی جغرافیایی این شهر به عنوان یکی از مراکز تخصصی سنگ در سازمان میراث فرهنگی است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه به مدت پنج روز از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت در محل موزه باستان شناسی شهرکرد دایر و از ساعت ۹ الی ۱۹ به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.