اخبار گردشگری

مردم آذربایجان غربی در حفاظت از آثار تاریخی مشارکت کنند

سرهنگ حسن محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با انتخاب تعدادی از مردم روستایی و تشکیل سازمان های مردم نهاد به عنوان پاسدار میراث فرهنگی، زمینه حضور داوطلبانه و مشتاقانه مردم در حفاظت از آثار تاریخی فراهم می شود.
وی با دعوت از علاقه مندان برای مشارکت در این زمینه، ادامه داد: استفاده از ظرفیت امامان جمعه جهت فرهنگ سازی و جلب همکاری های مردمی نیز با جدیت در سال جاری پیگیری می شود.
محمدی بر لزوم تحقق شعار سال جاری یگان حفاظت با عنوان ‘ مشارکت همگانی، حفاظت اطمینان بخش و سرمایه اجتماعی’ تاکید کرد و افزود: تاکنون تعداد زیادی از انجمن های دوست دار میراث فرهنگی در سطح استان فعال شده است که همکاری خوبی را در امر پیشگیری از جرایم فرهنگی با یگان حفاظت دارند.
وی با اشاره به اینکه پرونده حفاران غیرمجاز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می شود، بیان کرد: همکاری های مناسبی با مراجع قضایی، فرماندهان انتظامی و سپاه استان وجود دارد و با متخلفان جرایم فرهنگی بدون اغماض مقابله می شود.
محمدی تعامل با فوریت های پلیس ۱۱۰ و حضور به موقع واحدهای انتظامی را یکی از ظرفیت های خوب برای مقابله با سوداگران فرهنگی عنوان کرد و گفت: درصد بالایی از دستگیرهای حفاران غیرمجاز توسط واحدهای انتظامی صورت گرفته است.
محمدی افزود: برگزاری جلسات فعال سازی مشارکت های اجتماعی در شهرستان ها با حضور فرمانداران و سایر ارگان های ذیربط از جمله فرماندهان انتظامی، سپاه، نمایندگان آموزش و پرورش و محیط زیست به منظور هماهنگی با یگان حفاظت از جمله اقدامات سال گذشته بود و همین رویکرد در سال جاری نیز پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای اماکن، بناها، محوطه‌ها، سایت‌ها و اشیای تاریخی ارزشمندی است که حفاظت اطمینان بخش از این آثار فرهنگی که به نوعی هویت تاریخی استان محسوب می شود، ضروری است.
۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


آثار تاریخی


یگان حفاظت


آذربایجان غربی