اخبار گردشگری

جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می شود

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین از برگزاری جشنواره گلیم و بافته های داری در این شهرستان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

ناصر محمودی مسئول میراث فرهنگی شهرستان نمین با اعلام این خبر تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی قابلیت های شهرستان نمین در حوزه تولید صنایع دستی برگزار می شود.

او با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در حاشیه این جشنواره، اضافه کرد: برگزاری جشنواره ها همچنین فرصت ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی را موجب می شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی نمین ۴ هزار نفر با پروانه تولید مشغول به کار هستند، اضافه کرد: این در حالی است که تعداد شاغلان بالقوه صنایع دستی به صورت تقریبی ۷هزار نفر برآورد می شود.

محمودی به صدور ۱۵ پروانه تولید کارگاهی در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: «همچنین در سال گذشته ۳۳۴ پروانه تولید انفرادی نیز صادر شده است.»

شهرستان نمین یکی از قطب های تولید بافته های داری و غیر داری است و کیفیت تولیدات این شهرستان منجر به بازارپسندی آن شده است. سال گذشته به منظور معرفی و فروش تولیدات هنرمندان این شهرستان در ۱۲ نمایشگاه حضور یافتند.

به گفته محمودی در راستای بهبود کیفی تولیدات نیز دوره های آموزشی از جمله به بافی گلیم برگزار شده و آموزش ها تداوم خواهد داشت.

او با تاکید به اینکه گلیم عنبران برخوردار از نشان ملی جغرافیایی است، ادامه داد: بازارچه صنایع دستی این شهرستان در فصل تابستان نیز آماده استقبال از گردشگران و ارائه تولیدات شاخص هنرمندان است.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.