اخبار گردشگری

سه کیله

سه کیله در ۳ کیلومتری شرق روستای سه کیله روستای سـه کیله در منطقـه پی رجه و در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان نکاء قرار دارد.
ارتفاع آبشار در حدود ۳۰ متر و از بالای صخره بیرون زده ای آب را به صورت قطرات ریز آب به پایین میریزد.از روستاهای اطراف می توان به درویشان ، کُرداب و اُکِرکا اشاره کرد. اطراف روستای سه کیله پوشیده از درختان جنگلی می باشد. در میان این جنگلها و در قسمت شمالی روستا رودخانه مهربان رود قرار دارد که در فصل تابستان پذیرای مسافران زیادی است.
همچنین آب معدنی قُرمَرَض در مسیر روستای سه کیله قرار دارد. این چشمه زلال که امروزه از آن به عنوان تفریحگاه هم استفاده می شود برای برخی امراض کلیوی مفید است و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی از شهرها و استانهای اطراف از این منطقه جنگلی دیدن می کنند .
در دل این جنگلهای سرسبز چشمه های زیادی از جمله : چشمه ۱۰ متری ، ۴ متری و سَیِدمیولی وجود دارد که منطقه ۴ متری و سَیِدمیولی بعلت قرارگرفتن در کنار جاده اصلی به عنوان تفریحگاه هم مورد استفاده قرار می گیرد. چشمه های دیگری هم در داخل روستا وجود دارد.
از میان آنها می توان به سیما چشمه ، هَلی چشمه ، کَندِل چشمه ، فتحعلی چشمه و اِفرا بِن چشمه نام برد که آب آشامیدنی روستا از همین چشمه ها تأمین می گردد.
از آبشارهای نزدیک به این منطقه میتوان به آبشار روستای درویشان واقع در شرق این منطقه اشاره کرد.
روستای سه کیله از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در ۱۷ کیلومتری ضلع جنوبی نکا واقع می باشد روستای زیبای سه کیله از شمال به روستای بالازرندین ، از جنوب به روستای اوکرکا ، از غرب به روستای درویشان و از شرق به جنگل و رود مروان وصل می باشد. چشمه زیبای هلی چشمه در روستای زیبای سه کیله صدها سال می باشد که آب این روستا و روستاهای همجوار را تامین می کند. آبشار شش ریتک در دل زمین و از میان قلوه سنگ ها می جوشد و باعث رونق کشاورزی و آبادی روستا می شود. روستای زیبای سه کیله را به خاطر بسپارید.

آدرس :استان مازندران ، نکا ، روستای سه کیله

سه کیله

سه کیله

سه کیله

سه کیلهسه کیله