اخبار گردشگری

رویکرد دولت ایجاد نشاط اجتماعی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی روز دوشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ کرمانشاه اظهار داشت: سال گذشته به منظور ایجاد نشاط در مناطق زلزله زده کرمانشاه برنامه های گوناگونی اجرا شد که امسال نیز این طرح ادامه می یابد.
صالحی با اشاره به فعالیت های گسترده و متنوع در این وزارتخانه، گفت: تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر یکی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما باید به شکلی عمل کنیم که مردم به عنوان مخاطب اصلی فرهنگ و هنر در اولویت قرار گیرند.
وی تاکید ‌کرد: باید مردم را بیش از گذشته وارد عرصه فرهنگ و هنر کنیم تا سهم جامعه ‌در منابع و اجرای طرح های فرهنگی‌ افزایش پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت ها، منبع پایداری برای بخش فرهنگ‌ و هنر نیستند، افزود: باید به افرادی که منابع مالی و یا فکری در بخش فرهنگی دارند به شکل سرمایه نگاه و از ظرفیت های آنان برای کمک به فرهنگ و هنر استفاده کنیم.
صالحی ادامه داد: باید شاخص های ارزشیابی خود در منابع انسانی را تغییر دهیم و به افرادی که بیشترین منابع را جذب می کنند، توجه کنیم.
وی گفت: باید فرصت های بیشتری را برای کسب و کار فرهنگی ایجاد کنیم تا مردم از این ‌راه کسب در آمد کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ و هنر حوزه ای بنیادی است که منجر به توسعه اقتصادی و اجتماعی می شود، اظهار داشت: اگر زیر ساخت های فرهنگی به خوبی ساخته شود، امروز و آینده ایران اسلامی‌ به درستی توصیف و ترسیم می شود.
صالحی با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه بی شک بدون حضور اصحاب فرهنگ ‌و هنر اتفاق نمی افتد، گفت: کسانی که شرایط را برای اهالی فرهنگ فراهم می کنند کاری بسیار ارزشمند را انجام ‌می دهند.
صالحی افزود: یکی از مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از حدود سه هزار نیروی قراردادی است که بخشی از بودجه های توسعه ای برای پرداخت حقوق آنان پرداخت می شود و باید مشکل این نیروها را برطرف کنیم تا بتوانیم به واسطه رضایت های سازمانی و درونی به بخش فرهنگ و هنر کمک‌ کنیم.
صالحی همچنین در رابطه با تعیین تکلیف کارکنان این وزارتخانه گفت: تبدیل قراردادی به پیمانی کارکنان وزارت ارشاد در حال پیگیری است اما اعلام دقیق موضوع به پس از مشخص شدن مذاکرات موکول می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برنامه های این وزارتخانه و دستگاه های زیر مجموعه آن بر اساس پروژه های کلان در نظر گرفته شده، اجرایی خواهد شد.
صالحی با اشاره به اینکه در بودجه امسال، برنامه های استانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی حداکثری شد، توضیح داد: باید در اجرای پروژه های مختلف و تخصیص اعتبارات عدالت استانی را در نظر ‌بگیریم و اعتبارات را در تهران متمرکز نکنیم.
وی به انعقاد قرارداد با استانداری ها اشاره کرد و گفت: این ‌قراردادها، بودجه های وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح ها را افزایش می دهد.
صالحی به افزایش حقوق کارمندان دولت، اشاره کرد و افزود: کوشش ها با هدف کمک ‌به کارکنان دولت تدبیر و امید تلاشی کم ‌نظیر بود اما نباید فراموش کرد که منابع دولت نیز محدود است.
وی گفت: باید از قانون به منظور افزایش حقوق کارمندان استفاده حداکثری داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری ۲ روزه یکشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، امضای تفاهم نامه همکاری، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان در شهر صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه های صالحی است.
/۶۰۳۳/۷۴۴۵‎/۳۰۳۳ /۱۳۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی


نشاط اجتماعی


کرمانشاه