اخبار گردشگری

گناوه به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل شده است

به گزارش ایرنا، عباس قلی پور روز دوشنبه درجلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه افزود: گردشگری داخلی مزایا و برکات خوبی دارد که علاوه بر توسعه اقتصادی و اشتغال آفرینی، مظهر وحدت ملی و تبادل فرهنگی می تواند باشد که این استان از آن بهره مند است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
وی بااشاره به اینکه گردشگری از پویاترین فعالیت های اقتصادی و به عنوان صنعتی مدرن نقش اثرگذاری در توسعه هر منطقه ایفا می کند، گفت: باتوجه به اینکه گردشگران زیادی از سراسر کشور در یک فرصت ۲۰ روزه در فروردین وارد استان بوشهر می شوند باید آن را مغتنم شمرد و برنامه ریزی خوبی از این فرصت داشته باشیم.
قلی پور بیان کرد: استاندار بوشهر بلافاصله پس از تعطیلات نوروز امسال صریح و قاطع دستور دادند که جلسات ستاد سفر برگزار شود که در این ارتباط اولین جلسه آن در استانداری استان انجام و تصمیم های خوبی برای سال آینده اتخاذ شد.
وی با اشاره به اینکه بهره مندی از دریا و ساحل، مهمان نوازی بی بدیل مردم ، آب وهوای مناسب، خرید ارزان از مراکز و بازار تجاری و تجدید دیدار با اقوام، آشنایان از عمده علل حضور گردشگران به استان بوشهر در نوروز است، گفت: استان بوشهر امسال رتبه سوم کشور را از لحاظ حضور هموطنان کسب کرد که این مهم نشان می دهد به عنوان قطب گردشگری داخلی هستیم و باید قدرآن را بدانیم.
وی افزود: باتوجه به اینکه در تعطیلات نوروز امساال هموطنان زیادی وارد شهرستان گناوه شدند باید بصورت ویژه برنامه ریزی لازم برای جذب گردشگر بیشتر و ارایه خدمات بهتر دراین شهرستان صورت گیرد.
قلی پور بیان کرد: فعالیت و حضور تشکل مردم نهاد گناوه در همکاری با مسئولان برای خدمت رسانی به هموطنان از ویژگی های خاصی بود که در ایام نوروز در این شهرستان وجود داشت و امیدواریم در بقیه شهرستان های استان نیز از این تشکل ها بهره ببرند.
وی افزود: با توجه به اینکه گناوه نیاز به بوستان دارد باید احیای بوستان های موجود در اولویت قرار گیرد و بر تعداد سرویس های بهداشتی، حمام و آبخوری ها افزوده شود.
مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر از تلاش و زحمات ستادخدمات سفر گناوه با مدیریت فرماندار در خدمت رسانی به میهمانان نوروزی قدردانی کرد.
فرماندارگناوه گفت: این جلسه با دستور کار ارایه پیشنهاد و راهکارهای اساسی در خصوص خدمات دهی به مسافران و گردشگران و تقدیر از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر برگزار شده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: ستاد خدمات سفر این شهرستان به منظور خدمات رسانی به هموطنان در نوروز امسال با تشکیل ۱۲ کمیته و همکاری فعالان اجتماعی به هموطنان خدمات رسانی کردند.
وی گفت: برنامه ریزی برای شتاب بخشیدن توسعه و پیشرفت و ایجاد زیرساخت ها در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندارگناوه بیان کرد: برای احداث پل ورودی گناوه ۴۰ میلیاردریال اختصاص یافته و بوستان فاز ۴ خور که به جاده ساحلی امتداد می یابد نیز امسال احداث می شود.
در پایان این جلسه از مسئولان ستادخدمات سفر، فعالان اجتماعی و خبرنگاران تجلیل شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و در تعطیلات نوروز امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی در آن اقامت کردند.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


ستادخدمات سفر


گناوه