اخبار گردشگری

هیجان در طبیعت گردی گرجستان

زمانی که به گرجستان سفر می‌کنید، متوجه طبیعت زیبا و بی‌نظیری در اطراف خود خواهید شد. امروزه طبیعت گردی و گردش در کانال‌ها یا رفتینگ، به عنوان تفریحی مهیج و محبوب در میان مردم شناخته شده است. در گرجستان نیز تنگه‌هایی وجود دارند که شما را به سوی سفری ماجراجویانه در دل طبیعت می‌کشانند.

ماجراجویی در تنگه های گرجستان

تنگه مارتویلی گرجستان (Martvili Canyon)
مارتویلی یکی از تنگه‌های محبوب در گرجستان است. این تنگه در منطقه‌ی مگرلیا واقع شده و چندان از شهر کوچک مارتویلی دور نیست. این دره دارای عمق ۴۰ متری و طول ۲۴۰۰ متر است. به دلیل شرایط آب و هوایی خوب در این منطقه، تمام دیواره‌های این تنگه با خزه پوشانده شده و محیطی بسیار زیبا را خلق کرده‌اند. برخی از افراد دوست دارند از آب درون این تنگه برای آب تنی استفاده کنند و برخی دیگر دوست دارند با قایق درون آن گشتی داشته باشند و تجربه‌ی افتادن با قایق از بالای آبشار را داشته باشند. در هر صورت این تنگه هم در میان گردشگران و هم در میان مردمان محلی بسیار محبوب و پرطرفدار است.


ماجراجویی در تنگه های گرجستان

تنگه اوکاتسی (Okatse Canyon)
دومین تنگه محبوب در گرجستان، اوکاتسی نام دارد که در قسمت غربی کشور و ۵۰ کیلومتری کوتایسی واقع شده است. آبی که در این تنگه جریان دارد از رود اوکاتسی می‌باشد. طول این دره حدود ۳ کیلومتر و عمق آن ۵۰ متر است. یک پل معلق در ارتفاع ۱۴۰ متری و طول حدود یک کیلومتر در امتداد این تنگه وجود دارد. این تنگه دارای چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا است و برای ورود به آن باید هزینه‌ای پرداخت کنید.


ماجراجویی در تنگه های گرجستان

تنگه داشباشی (Dashbashi Canyon)
این تنگه در بخش جنوبی کشور و در مسیر رودخانه خرامی (Khrami)، واقع شده است. داشباشی بیش از صد متر ارتفاع و حدود ۸ کیلومتر طول دارد. این تنگه با زیبایی و اکوسیستم منحصربه‌فرد خود، گردشگران زیادی را برای بازدید جذب می‌کند. در لبه‌ی این تنگه دو معبد از قرون وسطا به جا مانده است و با اینکه به طور کامل تخریب شده‌اند اما ارزش تاریخی خود را از دست نداده‌اند. تنگه در ۹۰ کیلومتری تفلیس قرار دارد که می‌توانید برای مشاهده و لذت بردن از آن با تور‌های موجود در گرجستان همراه شوید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com