اخبار گردشگری

حمام حاج شهبازخان مرکز صنایع دستی می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل بالایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از حمام سنتی حاج شهبازخان، افزود: این حمام تاریخی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی باز آفرینی و مرمت شده و آماده بهره برداری است.
وی اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی به زودی این حمام به مرکزی برای توزیع صنایع دستی تبدیل خواهد شد تا علاوه بر حفظ ساختمان حمام و نمایش آن به گردشگران، هنرمندان صنایع دستی نیز بتوانند از آن برای عرضه محصولات خود استفاده کنند.
به گفته او بر اساس برنامه این اداره کل، حمام حاج شهبازخان به منظور عرضه صنایع دستی به بخش خصوصی اجاره داده خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه نیز گفت: مرحله اول مرمت و بازسازی حمام حاج شهبازخان در سال ۸۱ اجرا شد و تا سال ۸۶ به طول انجامید.
اکبر رضایی ادامه داد: خرداد سال گذشته مرحله دوم مرمت و بازسازی این بنا با اعتبار سه میلیارد ریال آغاز و در دی ماه به پایان رسید.
وی اجرای تاسیسات برقی، مکانیکی، نقاشی و تزئینات آهک بری، آجر فرش پشت بام بنا، دفع رطوبت در فضای بیرونی و سردر چوبی را از جمله اقدامات انجام شده در این اثر تاریخی عنوان کرد.
حمام حاج شهبازخان که مربوط به دوره قاجار است و در بازار سنتی شهر کرمانشاه قرار دارد، در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک اثر ملی ثبت شد.
حاج شهبازخان کلهر که بنیان‌گذاران طایف حاجی‌زادگان بود، در دوران قاجار بناهایی را با نام خود احداث کرد که از جمله آنان می توان به مسجد و حمام حاج شهبازخان اشاره کرد که از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه محسوب می‌شود.
۳۰۳۳/۷۴۴۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


حمام حاج شهباز خان


صنایع دستی