اخبار گردشگری

توسعه گردشگری زمینه ساز رشد اقتصادی سمنان است

به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خادمان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در عمارت تاریخی بادگیر، افزود : اگر بتوانیم صنعت گردشگری را به طوری که در افق سیاست کلان ترسیم شده به پنج برابر افزایش دهیم اتفاق بزرگی در کشور خواهد افتاد.
وی با بیان این که در بسیاری از کشورها سهم درآمد ملی از صنعت توریسم بیشتر از محل نفت و گاز است، اظهار داشت: در این کشورها، از محل صنعت توریسم تحولات شگرفی را در توسعه اقتصاد کشور ایجاد کرده اند و باید از این صنعت به نحو احسن بهره برد.
چاوشی خاطرنشان کرد : نقش بسیاری از انسان های بزرگ در امر توسعه و سازندگی کشور انکارناپذیر است و پرورش انسان هایی که در این مسیر رشد کرده اند به اعتلای جوامع می انجامد.
وی با قدردانی از خدمات نوروربانان و نهادهای فعال در ستاد خدمات نوروزی ، افزود : در ستاد سفر استان همه نهادها پای کار بودند تا آرامش نسبی برای هموطنان فراهم شود.
استاندار سمنان بیان داشت : شعار هر مسافر یک فرصت باید به صورت جدی در سمنان نهادینه شود و مردم استان سمنان باید با خونگرمی و رعایت ادب و اخلاق مانند همیشه میزبان گردشگران خارجی و داخلی باشند.
وی با بیان این که مردم سمنان به صاحبان و ساکنان دار المرحمه معروف هستند، اضافه کرد : این هویت مهم فرهنگی را باید پاس داشت و برای معرفی قابلیت استان به صورت فراگیر تلاش کرد.
وی به جاذبه گردشگری استان و بهره مندی از این ظرفیت ها را نیازمند اهتمام ویژه نهادهای مرتبط دانست و بر ضرورت این راهبرد تاکید کرد.
چاوشی اظهارکرد : توسعه اخلاق و معنویت منجر به توسعه اقتصادی استان خواهد شد و باید با هم افزایی اشتیاق زائرین امام رضا در استان را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، در این آیین، خادمان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان تجلیل شدند.
میزان بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان در نوروز امسال و در مقایسه با پارسال ۱۶۰ درصد افزایش یافت.
۷۳۴۲/۶۰۲۶/

انتهای پیام /*


فرهنگی


توسعه


گردشگری


سمنان