اخبار گردشگری

خدمت رسانی در کویر مرنجاب نیازمند استانداردهای لازم است

به گزارش ایرنا، ‘ فریدون الله یاری ‘ روز یکشنبه در دیدار فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: کویر مرنجاب یکی از مهمترین محورهای تاریخی و گردشگری شمال استان اصفهان به شمار می رود و در سالهای گذشته با حمایت از بخش خصوصی تلاش هایی برای نهادینه کردن توسعه گردشگری در این منطقه انجام شده است.
وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی از کویر مرنجاب تصریح کرد: تلاش داریم تا با جلب همکاری تمامی نهادهای ذیربط، استانداردهای لازم در این منطقه را پیاده سازی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: طی سال های گذشته با جلب همکاری تمامی نهادهای ذیربط از جمله پلیس، قوه قضائیه، شهرداری ها، اورژانس، مخابرات و سایر نهادها خدمات بهتری به گردشگران ارائه شده است.
الله یاری با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در کویر مرنجاب تاکید کرد: ثبت ملی حریم تاریخی منطقه به ویژه کاروانسرای تاریخی مرنجاب و تسریع در تهیه طرح جامع گردشگری کویر و شهرستان آران و بیدگل از اقدامات این اداره کل بوده است.
وی تصریح کرد: با این وصف تمامی همت و تلاش خود را در سالجاری برای ساماندهی گردشگری در این منطقه به کار خواهیم بست و تلاش خواهیم کرد تا از طریق دریافت مصوبات کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان، امکانات لازم برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران فراهم شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین با اشاره به کاوش های باستان شناسی در منطقه باستانی ‘ویگل’ در شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در سالجاری اعتبارات مناسبی برای ادامه روند کاوش و مطالعات این منطقه باستانی ارائه خواهد شد و امید است با ادامه این روند به اطلاعات جدیدی از تمدن غنی ساکنان این منطقه از سه هزار سال قبل دست یابیم.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب با نزدیک به ۵۵ کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از کویرهای بکر و زیبای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
درخت های گز، تاغ و گون در کنار گونه هایی مانند گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌ پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین و به گفته برخی یوزپلنگ پوشش گیاهی و جانوری پربار مرنجاب را شکل می دهد.
نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و خارجی هر هفته از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب دیدن می کنند.
شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


کویرمرنجاب


آران و بیدگل