اخبار گردشگری

نمایشگاه دائمی صنایع دستی کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه که در مساحت ۵۰۰ متر و در جوار نمایشگاه بین المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برپا شده است، نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان محسوب می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ارتباط با این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در ۱۸ غرفه و ۱۶ رشته تخصصی صنایع دستی پذیرای علاقمندان است.
به گفته پروانه حیدری، نقاشی روی شیشه، نقاشی روی لعاب، ابزارآلات فلزی، نمد مالی، البسه محلی، گره چینی و گیوه بافی از جمله رشته های موجود در نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان است.
وی با بیان اینکه در برپایی این نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی بومی استان مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: در این نمایشگاه غرفه خانه ایرانی با هدف ارائه الگوهای طراحی منزل به شیوه سنتی و سیاه چادرهای عرضه شیرینی و آش نیز برپا شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: برپایی نمایشگاه های متعدد در نمایشگاه بین المللی پارک شاهد کرمانشاه فرصت بسیار مناسبی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی این غرفه داران خواهد بود.
حیدری افزود: غرفه های نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهدای مدافع حرم کرمانشاه هرچند ماه یک بار به صورت دوره ای در اختیار هنرمندان صنعتگر استان قرار خواهد گرفت.
استاندار کرمانشاه نیز پس از افتتاح این نمایشگاه ضمن بازدید از تمام غرفه های آن با هنرمندان گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
۷۴۴۵/۳۰۳۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


کرمانشاه