اخبار گردشگری

۱۷ طرح مرمت و ساماندهی آثار تاریخی اردبیل عملیاتی شد

منصور عالیقدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این طرح ها ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی اختصاص یافته بود.
او با اشاره به اختصاص ۲۷ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ریال برای مطالعه ، ساماندهی و مرمت ۴۷ اثر تاریخی استان گفت: از جمله مهم ترین اقدامات مرمت و ساماندهی مربوط به فعالیت های صورت گرفته در مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و سایت پیرامون آن است.
وی همچنین به مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر و سایت پیرامون آن اشاره کرد و افزود: عملیات مرمت و ساماندهی در بخشی از بقعه شیخ جبرئیل کلخوران انجام شده است.
عالیقدر اظهار کرد: همچنین عملیات مرمت و ساماندهی در جمعه مسجد اردبیل، پل های تاریخی اردبیل، مصلای اردبیل، حسینیه مجتهد ، حمام پیرزرگر ، حمام یعقوبیه ، خانه شریعت و خانه چنذاب انجام شده است.
او در زمینه بازار تاریخی اردبیل نیز گفت: سال گذشته عملیات مرمت در راسته بازار چاقوسازان و سرای وکیل مجموعه بازار تاریخی اردبیل انجام شده است.
وی بر مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری مشیگن شهر تاکید کرد و افزود: مطالعه و مرمت اضطراری کهنه قلعه اثر باستانی شهرستان مشگین شهر عملیاتی شده است.
تاکنون ۸۷۰ اثر تاریخی استان اردبیل در فهرست آثار ملی قرار گرفته است ،مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی از جمله مهم ترین بناهای تاریخی این استان می باشد که به ثبت یونسکو درآمده است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اردبیل


مرمت