اخبار گردشگری

نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی بانوان یزد گشایش یافت

به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در مراسم آغاز بکار این نمایشگاه با اشاره به نقش و جایگاه بانوان در رونق اقتصادی افزود: زنان با حضور خود در بسیاری از فعالیت ها می توانند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورند.
رقیه کرمانیان اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای بانوان استان ، رونق اقتصادی و حمایت از کالا ایرانی راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: در نظر داریم در کنار این نمایشگاه دوره های آموزشی مهارت آموزی را برگزار کنیم.
شهردار یزد هم گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی آمادگی دارد در حوزه مختلف ماموریت های اجتماعی خود را انجام دهد.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه یکی از عناصر شهرهای دانش محور ، کار آفرینی است افزود: آمادگی داریم که شهر یزد را به عنوان شهر پابلوت کارآفرینی تبدیل کنیم.
وی از راه اندازی بازارچه های بانوان در نقاط مختلف شهر یزد خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این شهر در حوزه کارآفرینی به عنوان یک شهر نمونه کشور معرفی شود.
نخستین نمایشگاه تولیدات صنایع دستی بانوان استان یزد در قالب ۲۵ غرفه از جمله گلیم بافی ، طراحی و تابلو نقاشی، خیاطی ، جاجیم ، ترمه ، زیلو بافی ،تابلو فرش و سایر رشته های صنایع دستی به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۳ و عصرها از ۱۷ تا ۲۱ شب برای بازدید عموم دایر است.
نمایشگاه یاد شده با هدف معرفی بانوان توانمند و خلاق ،بالا بردن روحیه اعتماد به نفس آنها و عرضه محصولات تولیدی دایر شده است.
استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این صنعت است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.
۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صنایع دستی


یزد